Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synpunkt


Luc

Rekommendera Poster

Till en början fattade jag ingenting (jo kanske lite).

Jag tycker spalten "Diskutera xxxx" borde vara till vänster och "Senaste inläggen i eforum/..." vara till höger. Sedan är "Senaste inläggen i eforum/..." på tok för bredd. Spaltbredden med den lilla stilen är jättejobbig att läsa.

 

Positivt? ja att det verkar gå snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Luc.

Vi valde att lägga "navigeringen" till höger istället för vänster av två skäl:

1. Listan över inlägg ville vi ha så långt till vänster för att man ska kunna se vad som händer i Eforum även med en lägre upplösning, dvs möjligheten ska finnas att minska fönsterbredden. Samtidigt ska det finnas en möjlighet att "bredda" fönstret så att man ska kunna se både och.

2. Eftersom det är mycket "scrollande" i höjdled räknade vi med att en närhet till navigeringen från rullningslisten skulle vara litet bekväm. Radikalt, vi vet men vi tyckte det var värt att testa.

 

Bredden på senaste inläggen kommer vi att dra in en bit.

Tack för dina synpunkter!

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag gillar normalt innehållsförteckningar till höger. Men då bör sidorna fungera hjälpligt med 640-upplösning. Jag får skrollningslist i sidled med 800-upplösning - men ser dock rubrikerna. Frames kanske kan förenkla navigationen.

 

Jag tycker högerlisten säger mer än vänsterlisten om vad som händer. Senaste inläggen kan ju vara att ngn som svarat på ngt gammalt dravel. Dessutom måsta man ändå plöja igenom högerlisten för att se vad som händer och då får man se kommentarena i sitt rätta sammanhang. Kommentarer sammanställda efter senaste säger i vissa fall inget.

 

Snyggt att man kan logga in direkt då man vill svara på ett inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...