Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabba upp bittorrent!


virtuosen

Rekommendera Poster

Jag har under några månader använt bittorrent för att ladda ner filer. Hastigheten på nerladdningarna är oerhört ojämna, alltifrån 2-3 kb/s upp till 3-400 kb/s.

 

Finns det något sätt att snabba upp torrents?

(Kanske har jag fel program?)

=bittorrent alltså.

 

Retar mig också på att den senaste klienten enbart låter EN fil åt gången laddas ner. Tar tiid!

 

Någon som vet hur man snabbar upp nerladdningen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under några månader använt bittorrent för att ladda ner filer. Hastigheten på nerladdningarna är oerhört ojämna, alltifrån 2-3 kb/s upp till 3-400 kb/s.

 

Finns det något sätt att snabba upp torrents?

(Kanske har jag fel program?)

=bittorrent alltså.

 

Det beror nog mest på hur många seed's det finns, så sättet att snabba upp det på är väl att bara ladda ner populärar saker :)

 

Retar mig också på att den senaste klienten enbart låter EN fil åt gången laddas ner. Tar tiid!

 

Använd en annan klient, tex azureus, http://azureus.sourceforge.net/ eller nån annan av alla miljarder som finns :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Skall testa med att byta klient så snart som den senste filen är färdigladdad!

 

(Brukar faktiskt inte välja filer som har få seeders, men det verkar inte hjälpa!)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Marcus_J säger beror det ofta på hur många seeds det finns, men inte alltid. Jag har tagit ner filer med hyffsad hastighet (1Mbit) där filen bara varit klar till 60% och inga seeds.

 

Men jag tror det är nåt med protokollet i sig (utan att vara insatt alls hur den fungerrar ;). Jag har 100Mbit lina och det har bara hänt enstaka gånger att jag lyckats dela ut mer än 1Mbit åt gången. Oftast liger min upload på 200-300Kbyte/s. Snitthastigheten hos dom som laddar ner ligger på 15-30Kbyte/s.

Samma sak när det gäller nerladdningen. Man har tur nån gång då och då och man träffar på nån som man kan ladda ner med +500kilobytes/s ifrån, och ibland är det nån som lyckas dra ungefär lika mycket ifrån mig. Det och sen att dom flesta säkert "bara" sitter på ADSL som ju inte har nån upload att tala om.

 

Annat är det med DC (iofs handlar det mycket om tur där också) där lyckades jag hitta nån med 100Mbit och jag fick ner en film på ett par minuter. Men det låg mycket arbete bakom att hitta nån med lediga slottar. Sen var ju filmen en fejk också, men man blir som mindre irriterad när det går fort :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annat är det med DC (iofs handlar det mycket om tur där också) där lyckades jag hitta nån med 100Mbit och jag fick ner en film på ett par minuter. Men det låg mycket arbete bakom att hitta nån med lediga slottar. Sen var ju filmen en fejk också, men man blir som mindre irriterad när det går fort :)

 

Annars är ju usenet alltid att föredra då man alltid får grymma hastigheter, enda nackdelen är väl att det kostar en liten slant i månaden :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja också finns det klienter med dåligt rykte. Tänker då på G3 som av en del trackers betraktas som en leecher och därmed får usel nedladdningsfart...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

/stavar som en tre-åring/

[inlägget ändrat 2005-07-03 18:06:34 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att ha rätt portar öppna i brandvägg.

En del klienter är sämre än andra och ger dåliga hastigheter.

Jag kör med Azureus efter att tidigare ha kört med BitTornado som var lite väl kraschbenägen och strulig.

I Azureus kan man ladda ner hur många filer som helst samtidigt, men laddar man ner alltför många filer samtidigt drar den både mycket minne och CPU-kraft.

Bitcomet har jag hört att man ska undvika då det tydligen går att fuska med den på något sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara lite kort vad usenet är för något?

Azureus är väl en javabaserad klient och java är en säkerhetsrisk så den bör man undvika.

 

Jag använder bittornado för mina bittorrent-nedladdningar.

Ibland går det sakta och ibland går det fort.

 

Battlefield 2 demot gick oerhört fort när jag laddade ner det första eller andra dagen det var ute. Det var så populärt så det fanns väl hur många seeds som helst.

 

Skandalöst att inte ens storföretagen kan hosta en bittorrent download på sådana grejer. Ju mer folk som laddar ner desto snabbare går det.

[inlägget ändrat 2005-07-03 22:28:51 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usenet - ett gammallt nätverk med servrar där man i specifika grupper diskuterar ett visst ämne. Har funnits med länge och är en enorm kunskapsbank för den som orkar sortera informationen.

 

Undrar du något om Robert Jordans mastodontserie, undrar något om figurerna i böckerna, ja då är usenet ett ställe att leta. Eller google.

 

ja, via google kan du även söka i usenet.

http://www.google.se/grphp?hl=sv&tab=wg&q=

 

 

och ja, alla servrar är förbunda med varandra. Din ISP har troligen en du kan ansluta dig till, annars finns det väl kvar några öppna? I diskussionsgrupperna går det att posta textmeddelanden men det går även att bifoga filer, då oftast ASCII kodade.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2005-07-03 22:39:27 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

java är en säkerhetsrisk

 

Är inte det en lite väl grov generalisering?

Är man så rädd om säkerheten ska man väl inte använda någon form av P2P öht, men hur kul är det?

[inlägget ändrat 2005-07-03 23:07:27 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Varför skulle java vara en säkerhetsrisk?

 

//Patrik J

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och ja, alla servrar är förbunda med varandra. Din ISP har troligen en du kan ansluta dig till, annars finns det väl kvar några öppna? I diskussionsgrupperna går det att posta textmeddelanden men det går även att bifoga filer, då oftast ASCII kodade.

 

Fast om man vill komma åt binärgrupper dvs med bifogade filer så får man öppna plånboken för inga svenska isp'er har några binärgrupper längre såvitt jag vet, tror dom tog bort dom för några år sen med hänvisning till barnporr.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, alla grupper finns inte överallt. Precis som att lokala servrar kan ha lokala grupper.

 

Fast, nu är usenet inte så stort i Sverige, vi gillar mer att hänga på web-sidor som denna.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker med att aktivera Java i Mozilla firefox och gå in här t ex: http://www.auditmypc.com/freescan/scanoptions.asp

 

We used your internal IP for this demonstration because it's harmless (for the most part). Java passes this information to the server were it can be collected. Many claim this is not possible and that only you can see this information, so to prove the point, we included the last 20 internal IP addresses that this server has seen. To verify this information, simply tell a friend your Private IP and have them visit this page shortly after you do - they'll see your IP included in the list.

 

Your external IP address (213.115.115.169) is always exposed to the internet, if it wasn't, you wouldn't be able to visit sites. On the other hand, your internal IP address (192.168.0.138) should be protected and not be obtainable by websites.

 

Notice!, your natted (or real) IP address is 192.168.0.138. This information can be used to track your activities. I should not be able to obtain this information if your security is properly configured!

 

Testa gärna med java avaktiverat för att se vad resultatet blir.

[inlägget ändrat 2005-07-06 16:51:51 av Hundbert]

 

[inlägget ändrat 2005-07-06 16:56:17 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett exempel för att klargöra varför jag och några till tycker Java är onödigt att använda om man inte behöver det.

 

Det är väl bara dom onda personernas fantasi som sätter gränser för vad dom vill/kan göra..

 

Kan också tillägga som det också står:

 

This does not necessarily mean your firewall is malfunctioning or improperly configured. The method we used will sneak past most firewalls. Why? Because we use Java to grab the information and then pass it on to the server (Notice how everything ran without prompting you?)

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-08 22:46:52 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...