Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB LIVE + Coppermine


Wizzman

Rekommendera Poster

Jag har ett SB live value och en Pentium 3 850E coppermine CPU, och dessa vill inte riktigt fungera ihop, jag har hört att det finns någon patch, men hittar inget på creatives sida, nån som vet var den finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken övrig utrustning sitter i datorn? Svårt att kunna klura ut var problemet kan vara utan mer info.

 

Vilket chipset? Moderkort? Finns det nätverkskort? Interna modem? Annan speciell hårdvara? Vilket OS kör du på?

 

Mina erfarenheter av SBLive Value säger att de senaste drivrutinerna löser mycket och att det är väldigt kinkigt när det gäller att dela IRQ med andra tillbehör. Hoppas att detta var till någon hjälp. Återkom med mer info annars så finns det säkert någon med fler tips.

 

Mvh Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

jag har ett problem med irq. kör med en athlon, k7promoderkort, sb live value, creative geforce 256, när jag startar datorn står det att cretive driver could not be loaded irq 10 problem nåt sånt står det, det hände när jag laddade ner dom nyaste drivisarna til ljudkortet, därför laddade jag ner dom nyaste till grafikkortet men det är fortfarande samma problem, snälla kan nån hhjälpa mig?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Nilsson

Du har helt klart en IRQ-konflikt. Jag hade samma problem, SB-live krockade med mitt nätverkskort och mitt interna modem. Försök att ändra IRQ på någon av dem i Kontrollpanalen. Går inte det, montera ur kortet, starta om datorn och windows, stäng av och montera in och installera om kortet. Även byte av kortplats kan hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...