Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar Amilio M4438G känns seg i spel


Keffo

Rekommendera Poster

Hej jag har nyss köpt en ny bärbar dator!

 

Jag köpte en Fujitsu Seimens Amilio M4438G med G-force Go6800 och Intel centrino 2ghz Mobile och 1GB i ram "333mhz"ddr

 

Nu undrar jag lite eftersom jag inte haft nån bärbar innan om man kan optimera saker såsom grafikkort och processor

 

Installerade Driv3r och vart riktigt besviken på dels att det hackade en del och att grafiken inte va riktigt så som jag har på min stationära dator.

 

Enl vad jag läst ska det gå att spela Doom 3 på den här datorn och rätt så uppskruvad grafik

 

Jag har nvidias V72.50 drivisar vilket datorn levereras med.

 

När jag försöker installera nyare såsom 77.** så hittar inte installations programmet nån kompatibelt grafikkort *Huh*

 

vill ju kunna spela på den

 

fick 3637 poäng i 3dmark05 vilket är 1200 mindre än andra jag sett på nätet.Måste ju gå att hitta felet :/

 

mvh Robert

 

[inlägget ändrat 2005-06-28 01:20:54 av Keffo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

hej Robert

 

jag heter Björn och har också en Amilio m4438g med Nvidia geforce Go 6800. jag undrar om du fick något svar angående din fråga med optimering utav din amilio? jag sitter och letar efter ett nytt grafikkort till min amilio men hittar inget så jag frågar dig om du har hittat något bättre grafikkort som passar till den datorn? Sitter å testar datorn med need for speed most wanted och lyckas med hjälp utav att överklocka minnen och processorn att komma upp i 1024 upplösning med max inställningar i allt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...