Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

avance AC97 Audio


thella

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder
thella skrev:

Jag tackar för all tid du lägger ner på mig...

 

http://snipurl.com/fv30 jo, jag kommer in där, problemet är att på 12an finns det ingestans man kan trycka för att ladda ner något, man kan bara "lära" om grejerna. På vissa andra kan man ta download, men inte på denna.

 

För all del!

Alltid kul att hjälpa folk med datorproblem. Lär sig alltid något själv på vägen mot målet.

 

Ja, nu blir jag också förvirrad. :-)

Blir skummare och skummare det här...

 

EDIT:

 

Hittade Avancehemsidan här:

http://www.avance.com/

...det ser ut att som om de scannar och tar reda på vilka drivisar du ska ha.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

[inlägget ändrat 2005-06-27 18:20:25 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara ett operativsystem nu. Det går bra hitills, har inte hängt sig, men som sagt, inget ljud.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildskärmskort

Grym länk! Scannade hela datorn, det var inte många drivisar som var update. Ett problem: Det kostade 30 dollar att börja ladda ner...

 

Kopierat från avance:

 

NVIDIA GeForce3 Ti 200

 

Ljud-, video- och spelenheter

Creative SB Live! Series (WDM)

Spelport för Creative SBLive!

 

IEEE 1394-bussvärdstyrenheter

VIA OHCI-kompatibel IEEE 1394-värdstyrenhet

 

Nätverkskort

Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet Adapter

 

Modem

Smart Link 56K Voice Modem

 

USB-styrenheter (Universal Serial Bus)

Intel® 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2442

Intel® 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2444

Avance AC97 Audio

 

IDE ATA/ATAPI-styrenheter

Intel® 82801BA Ultra ATA Controller

USB-rotnav (hub)

 

Creative SB Live! Series (WDM) är ljudkortet. Letar nu efter drivare, det går ganska trögt, men jag ger mig inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det närmar sig...tror jag hittade rätt drivare, försöker installera följande text kommer:

 

"Setup could not detect any Sound Blaster Live! Series on your system. Please ensure that yoúr Soundblaster hardware is properly installed before running this setup program."

 

Suuuuuuuck.....!

 

Herre min skapare! Jag blir galen. Är ganska säker på att jag har rätt drivare nu också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
thella skrev:

Bildskärmskort

Grym länk! Scannade hela datorn, det var inte många drivisar som var update. Ett problem: Det kostade 30 dollar att börja ladda ner...

 

Jo, jag är medveten om det. Söker man bara på namnet på ljudkortet och inte vet något om någon tillverkare, så hamnar man ofta på sådana "betalsidor".

 

Creative SB Live! Series (WDM) är ljudkortet. Letar nu efter drivare, det går ganska trögt, men jag ger mig inte.

 

Toppen! :thumbsup:

Då har vi något att gå efter...

 

...prova här:

http://www.soundblaster.com/

Ska inte ha en spänn för nedladdningarna i alla fall. Testade själv innan. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du har dels ett integrerat och dels ett PCI-ljudkort. Om det är så, inaktivera det integrerade i BIOS.

Kolla för säkerhets skull i burken om du kan se modellnumret på SoundBlaster-ljudkortet. Brukar heta CTxxxx och står på själva kortet. Via denna länk kan du hämta drivers för SoundBlaster:

 

http://se.europe.creative.com/support/downloads/

 

Välj SoundBlaster -> Live! -> Live! eller Live! Value. Och därefter operativsystem och språk.

 

Live! Value direkt:

 

http://se.europe.creative.com/support/downloads/download2.asp?Product_ID=4856&dlcentric=1972&Product_Name=+Live%21+Value&OSName=Windows+XP

 

Om du ska installlera drivers för ditt integrerade ljudkort, vänd dig till moderkortstillverkaren.

[inlägget ändrat 2005-06-27 20:21:12 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för dina tips. Problemet kvarstår dock: "Setup could not detect any Sound Blaster Live! Series on your system. Please ensure that yoúr Soundblaster hardware is properly installed before running this setup program."

 

Hade en linknade setup-fil, skillnaden var att den var på engelska. Jag tror dock att du har rätt med att jag har både och. Problmet just nu är alltsså framförallt att jag inte FÅR installera denna eminenta setup-fil.

 

Verkar överhuvudtaget som om det är drivisarna som ställt till det för mig. Ibland startar datorn om och vissa drivisar försvinner så att jag för sätta i min skiva (som är väldigt gammal) och installera dem på nytt. Detta verkar dock inte funka med ljudkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tycks handla om ditt ljudkort, så jag flyttar tråden till Ljudkort-forumet.

 

Hoppas fler kan hjälpa dig till en lösning. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...