Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återskapa data från borttagen partion?


8809

Rekommendera Poster

Hej jag råkade ta bort min partion med mina bilder och filmer/musik när jag skulle instalera windows på en annan partion. jag undrar nu om jag på något sätt kan få till baka min förlorade data. (partionen är ju inte formaterad) jag har win xp.

 

Tack!!

 

//JONATAN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med r-studio kan du återskapa det mesta. Jag har informerat om denna produkt några gånger tidigare här på e-forum så om du söker hittar du länkar och annat. Jag har inte länken här och nu.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har detta programet. men hur skall det användas på ett bra sätt. skall man scana hela sin hdd eller hur skall man göra för att hitta filerna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska bra beskrivert i manualen!

 

Rekommendationen är att börja göra en image av disken och jobba från den. Sedan måste du skanna imagen eller disken för att r-studio ska hitta informationen på disken. Därefter kan du söka efter dom filer/kataloger du vill komma åt och göra restore på dom till en annan plats.

 

Som sagt, läs manualen.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stött på ett annat problem. När man gör en image file så måste den ju innehålla hela min hdd dev 250gb hur kan jag göra img på mindre delar av den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det går (men är inte säker). I så fall får du köra direkt mot disken men montera den disken som slav i en annan maskin när du gör det.

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv varit med om detta.

Gjorde en image av den skadade hårddisken på en identisk hårddisk (kopian)

dvs från en seagate 6gb till en annan seagate 6gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jag måste alltså finna en hdd med 250gb ledigt för att kunna ta till baka 5gb från min hdd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det behöver du inte. Det går att köra r-studio direkt mot den sabbade disken. Imagen gör man av säkerhetsskäl.

1 - Om du har annat på disken som inte är sabbat så reiskerar du inte att sabba det.

2 - Om du jobbar från en image så gör det inget om något blir fel. Du kan ju alltid göra en ny image och börja om.

 

 

---/samoht

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...