Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kredit för studenter


Dahlgren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Var och sökte på nätet om man möjligen skulle kunna få låna pengar någonstans trots att man är student, utan fast anställning.

 

Jag hittade:

http://www.metro.se/visastudent/index.phtml

 

...det verkar dock som att man måste studera på Högskola för att kunna utnyttja just det erbjudandet, tänkte mig en kredit man kan få även som komvuxstuderande.

 

Någon som vet om det finns något sådant?

 

Något annat anmärkningsvärt är ju att de flesta banker godkänner om man är pensionär, men inte om man är student. Jag tror jag har minst lika stor inkomst som en genomsnittlig inkomst för en pensionär...

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Något annat anmärkningsvärt är ju att de flesta banker godkänner om man är pensionär,

 

Fast som pensionär finns det ju ett helt liv dokumenterat över kreditvärdighet och hur man skött sin ekonomi tidigare, vilket säkert kontrolleras innan de får kredit. Som student som inte haft ett heltidsarbete tidigare (åtminstone i ett helt år) finns det inte mkt att gå på dock så då är det omöjligt att göra en riskbedömning och därför har man inte rätt till lån. Det är iallafall min teori.

 

Metros variant är ju intressant om man accepterar den höga räntan. Skriv in dig på en enstaka kurs på någon högskola och testa att ansöka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något annat anmärkningsvärt är ju att de flesta banker godkänner om man är pensionär, men inte om man är student.

Jag är tämligen säker på att jag sett att Nordea har lån riktade till studenter.

Fast tänk dig noga för, det är inte kul att behöva betala för saker man konsumerade för flera år sedan när det är dags att amortera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tämligen säker på att jag sett att Nordea har lån riktade till studenter.

Fast tänk dig noga för, det är inte kul att behöva betala för saker man konsumerade för flera år sedan när det är dags att amortera.

 

Tackar för tipset med Nordea, ska kolla det.

 

Självklart ska man tänka sig för. Det var inget långsiktligt lån jag hade tänkt. Bara att lön för sommarjobb kommer i aug-sept medan man vill åka på semester i juli :)

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är ju om du skulle kunna få låna av nån vän eller familj så slipper du ränta också (om du inte har snåla föräldrar) :)

Fast den möjligheten kanske du redan testat..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...