Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator i dammig miljö


bvnfevs

Rekommendera Poster

På min arbetsplats skall vi köpa in en ny pc. Denna kommer att stå på ett lager där det är ganska smutsigt och dammigt. Det är inte så att det flyger omkring astora dammoln, men det blir som sagt ganska smutsigt efter ett tag.

 

Kan jag ställa en pc där utan att den tar en massa skada av miljön? Behöver man ställa in den i någon typ av datorskåp eller liknande?

 

Tacksam för svar.

 

/Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Såvida vi inte pratar extrema miljöer finns det fläktfilter du kan montera. Har man en chassifläkt som suger in luft i lådan (i fronten t.ex.) så kan det vara högst aktuellt att sätta ett fläktfilter där. Ok att du kommer behöva byta det ett par gånger per månad men det kan säkert löna sig i längden.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kan jag ställa en pc där utan att den tar en massa skada av miljön? Behöver man ställa in den i någon typ av datorskåp eller liknande?

 

Jag skulle nog satt in datorn i ett ventilerat datorskåp. Smuts och damm i elektroniken är ingen höjdare. Fläktarna i datorn drar till sig dammet snabbt som attan. Det ser man ju hemma. Hinner knappt rengöra dem förrän det är dags igen.

 

Är du händig så kan du säkert skruva ihop något från IKEA:s sortiment. Kanske någon välsorterad datoraffär har färdiga skåp. Har inte letat själv, så jag är osäker.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...