Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung SHG-Z500 och datorn.


Hakinger

Rekommendera Poster

Jag har köpt mig en z500. Jag får inte windows xp pro att känna igen den via USB-sladden. Varje gång jag stoppar in den så talar Windows om för mig att det är ett problem (se bild)

 

När jag sen kollar i egenskaperna för USB så står det bara "unknown device" Ett USB-drivrutinproblem alltså verkar det som. Jag har provat alla USB portar jag har. När jag kollar datumet för drivrutinerna till USB så är dom från 2001, finns det några nyare drivrutiner man kan tanka ner nånstans?

Jag provade med VIA´s USB 2.0 men då slutade alla USB-portar att funka. Hos Microsoft update tycker dom att jag är uppdaterad. Fanns inte USB 2 med i servicepack 2 förresten?

 

Andra USB enheter fungerar som dom ska, t.ex. min MP3-spelare (Sandisk) men jag får ett tips om att om jag kopplar in mp3-spelaren till en Hispeed port så går överföringen snabbare (än 900kb/s)

Ideér eller vilda spekulationer uppskattas för jag har kört fast.

 

Gigabyte GA-K8VT88 Athlon 64 3200+,

2XKingston 512 3200 DDR, Nvidia Geforce 6800GT. WinXP Pro Servicepack 2 DX9c."Seagate SATA 160Gb x 2" - .NEC DL DVD-RW ND-3500AG . - .Realtek RTL8139 FamilyPCI Fast Ethernet NIC..BBB LAN 100/100, Logitech MX1000

 

[bild bifogad 2005-06-22 09:42:12 av Pentti H]

722928_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Är det inte telefonens drivrutin som är problemet?

Varje gång jag ska ansluta en USB-pryl som kan behöva drivisar lägger jag in drivrutinerna först för att slippa trassel...

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte telefonens drivrutin som är problemet?

Varje gång jag ska ansluta en USB-pryl som kan behöva drivisar lägger jag in drivrutinerna först för att slippa trassel...

 

Jo, kan vara det. För att göra det mer komplicerat kan jag nämna att windows har känt igen telefonen en gång. Då såg jag att den aktiverade samsung z500 och den syntes i enhetshanteraren. Men några sekunder senare så fick jag upp samma popupruta igen.

Det följde med en USB-drivrutin med telefonen som jag installerat och avinstallerat x-antal gånger. Har kollat på samsungs sidor men det finns ingen annan version av deras drivrutin än den jag har på skivan. Har provat och installera en den nerladdade drivrutinen också, men utan resultat.

 

Har noterat att telefonen klagar på att det inte finns någon USB-anslutning (när jag kopplar in USB-sladden) så länge jag har Bluetooth (för headset) aktiverat i telefonen. Men det kanske beror på att telefonen bara kan använda antingen USB eller Bluetooth kan jag tänka.....? Telefonen känner i alla fall att den är kopplad till en dator för jag får en datorsymbol i displayen så fort jag kopplar in usb-sladden.

jaja, jag får börja jaga samsungs support och se om dom har några åsikter om saken.

 

[inlägget ändrat 2005-06-22 10:34:56 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
har ni fått ordning på z500 och datan? jag har nämligen inte fått det

 

Nope. Jag har bara lyckats en gång att få igång kommunikationen mellan datorn och telefonen (via usb) efterr det så hittas inte min telefon alls av datorn. Nu har jag fuckat upp mina USB-portar när jag installerade VIA-USB patch i mina försök att få igång det :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

Jag tror jag vet vad ditt problem är. Om du kollar denna sida, så känner du igen symtomen: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;892050

 

Jag ska lämna in min dator till återförsäljaren så får de fixa in den hotfixen och se till att den fungerar. Jag får samma svar när jag pluggar in min digitalkamera eller kortläsare. Ingen USB-ingång vill ta dem!

 

Hoppas att du blir hjälpt, det är ett elände att börja jaga drivrutiner och det inte funkar ändå!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...