Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office 2003


M.Mever

Rekommendera Poster

Tja!

 

Jag har lite funderingar kring Office 2003 paketet.

Om jag som användare av Office 97 helt plötsligt måste börja använda Office 2003, vad ligger de största skillnaderna?

 

Vad är den största "interna" skillnaden mellan 97 och 2003, ngn som jag kanske inte ser eller använder.

 

Och vad är den största skillnaden utseendemässigt? som jag se. Är utseendet helt annorlunda? lättare svårare?!

 

Sen till sist. Nackdelar med Office 2003, för normalanvändare alltså... det brukar inte låsa sig? det är lätt att hitta inom de olika word, access..osv?

 

Ngn som har lust att besvara mina frågeställningar?

 

MVH

Mever

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju varför du måste börja använda office 2003. Du kanske hittar svaret på din fråga om vilken som är stört skillnad där.

Jag tycker att stabiliteten har blivit bättre, stöd för XML och HTML. Klarar ganska smidigt många olika språk i samma dokument och kan hitta gramatiska fel.

Det som inte blivit bättre är att man måste installera varje språk individuellt och det är en kostnad för varje språk.

 

Lycka till!

MW

http://sierra4x4.has.it

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Den enda skillnad som jag uppskattar är att man kan spara flera urklipp och sen klistra in dom efter varann i ett annat dokument. Det ändrades från Word 97 till Word 2000.

 

Annars är det väl så att man inte saknar det som man inte vet om?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, bra bra.

Ne, på jobbet har vi bytat från 97 och 2000 till office 2003 nu. och jag förbereder mig själv på en massa frågor.

därför så ville jag bara kolla om någon hade haft några "kända" problem med office paketet och i så fall vad.

 

Det är ju så att alla gamla rävar som suttit med office 97 i en massa år precis har börjat känna sig hemma och förstår sig på det. Och de vill ogärna byta.

Så så fort det inte ser likadant ut som det förra så blir det omöjligt att hitta.

 

Men tack för hjälpen :)

 

/Mever

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, stora problemen uppstår om du har någon kvar med en äldre version av Excel. Sparas då ett dokument i format för Excel 2003 har den stackaren med Excel 97, eller 2000, troligen problem med att öppna den.

 

Andra hållet?

Excel 97 -> 2003 fungerar. Har man en gammal dator kan givetvis allt lull-lull i Excel 2003 skapa vissa problem.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...