Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fucking dator


thella

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag hoppas att det är någon som kan hjälpa mig med ett dataproblem ja har. Jag håller på att bli galen.

 

Det hela började med att jag inte ens kom in i windows utan att datorn startade om. Jag tryckte på min användare, hann se skrivbordet en kort sekvens, sen startade den om. Jag har två partioner, så jag beslutade mig för att formatera om C, där också windows låg. Sedan installerade jag in windows pro igen, och trodde att allting skulle vara frid och fröjd. Men så fel man kan ha.

 

Problemet jag har nu är i och för sig mindre, men ändå enerverande. Datorn startar inte om helt oprovocerat lika ofta, även om det fortfarande händer. Det jobbigaste är ändå att datorn FRYSER ibland. Frysningen verkar ske helt oberoende av tid. Ibland kan jag ha haft den på i sju timmar, och ibland 10 minuter. När datorn fryser kan man inte göra någonting. Det enda alternativet är att gå direkt på strömbrytaren och göra omstart på det viset.

 

Någon som har en ide om vad felet kan röra sig om? (Börjar få lite panik att fixa detta nu, eftersom jag ska skriva D-uppsats!")

 

Tack på förhand!

 

/Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har speedfan, för jag tänkte kolla om det var tempen som spökade. Jag vet inte riktigt vilken temp man ska gå efter och hur hög den bör vara? Jag har nu i speedfan följande: "Temp1 25C Temp2 25C temp3 41C HD0 38C" Jag vet inte om detta är normalt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Testat minnet?

http://www.memtest86.com/

..."frysningar" och omstarter kan uppstå om det är fel på någon minneskrets.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...