Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samma skrivbord på alla klienter??


webbaccess.net

Rekommendera Poster

webbaccess.net

jag har en domän med en win 2k server och 10 klienter så undrar jag om man kan ha samma skrivbords ikoner utan att behöva lägga till det manuellt??

typ så om man lägger till en ikon på den ene datorn och på den andra datorn så får man upp den ikonen där också (med samma användare)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst Pidder, du använder "centrala profiler" i 'profilhantering' i användarändraren. Jag har bara en engelsk W2K just nu, så jag kan inte hjälpa dig exakt på svenska.

Men på engelsk aså tittar man på 'Properties' (Egenskaper?) för en användare. Ochdär finnsfliken 'Profile' (Profil på svenska?). Den styr du till en eventuellt gömd utdelning på servern, så blir det samma skrivbord för användaren oavsett var du loggar in. Man gömmer en utdelning genom att lägga till ett $. För beskrivning av hidden share se http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314984&sd=tech#2.

Sedan så finns det en överkurs till, mandatory profiles. (Tvingande på svenska?) Då är det installningarna på servern som används, oavsett vad användaren hittar på.

För beskrivning av mandatory share se

http://support.microsoft.com/?kbid=323368

 

Mvh Mathias

 

[inlägget ändrat 2005-06-20 17:50:21 av mathei]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

okej!

fattar lite men var ska jag gör propiterieserna på servern klienten vilken mapp/program??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Pidder, det är egenkaperna för en användare i användarhanteraren du vill åt.

Om du inte kör AD så är det 'Datorhantering' som gäller.

Med AD så är det Användarhanteringsprogrammet för AD.

Mvh Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

det går inte?(i datorhanteringen)

det står lokala konton men jag kör med domän

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...