Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

k750i - updateringar


GATUPLAN

Rekommendera Poster

Hej! Har nyligen köpt denna telefon och försökte uppdatera drivrutiner, enligt anvisningar på sonyericsson.com…..

Men det dröjer hur lång tid som helst, samt rutan (som visar hur långt man kommit) stor på ”0” hela tiden…ändå stor det att enheten uppdateras… efter någon timme fick en felrapport….

 

VET NÅGON hur lång tid det ska egentligen ta att uppdatera drivrutiner på en k750i????

SAMT vad ska man tänka på när man håller på att uppdatera den????

 

TACK

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GATUPLAN skrev:

 

VET NÅGON hur lång tid det ska egentligen ta att uppdatera drivrutiner på en k750i?

För K750i vet jag inte, men med P910i brukar själva uppdateringen ta ca 30 minuter. Detta varierar förstås med vilken Internet-uppkoppling man har. Med modem lär det ta åtskilligt längre. Har du installerat medföljande programvara inklusive USB-drivers, som du ska göra innan du försöker med SEUS?

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_3_2_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10242&fid=15278&esi=true

 

Vilken firmware har din K750i? Den senaste är R1J002.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Maratonmannen,

Känner du till om det kommit någon ny mjukvara? Finns det någon sida som presenterar mjukvarureleaser och vad som rättats till nu för tiden..?

 

Jag bytte bort den buggiga Z1010:n mot en K750i och jag måste säga att en mer fulländad telefon har jag inte haft någonsin. Den är extrem! I vilket fall är man ju nyfiken om det kommit någon uppdatering, och i så fall vad de behövt rätta till.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här sidan brukar jag kolla på:

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92737

 

Jag kan inte flasha om min telefon själv, så jag blir tvungen att göra det via en Teliabutik. Telefonen kom med R1J002 installerat och jag tänkte flasha om till R1L002 eftersom jag såg att den fanns, men när jag läste att den enda förändringen var att R1L002 löste en bugg med operatören 02 fanns det ju ingen anledning.

 

Det alla sitter och väntar på nu är en förbättring av videoinspelningen, som tydligen enligt de som bytte till R1J hade högre kvalitet på den allra första firmwaren R1A044. men SE är tystlåtna som möss om vad som händer.

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...