Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP. Popup funkar inte i Explorer.


Marjam

Rekommendera Poster

När jag klickar på en länk som ska öppnas i ett nytt fönster fungerar det inte i Explorer. Får bl.a. följande felmeddelande:

"Automatic popup windows is disabled for your browser". Hur ändrar jag detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I IE menyn under Tools/Pop-up Blocker/Turn Off Pop-up Blocker

Tunna/

 

[bild bifogad 2005-06-16 19:08:37 av Tunna]

721534_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit bort / avaktiverat popup-blockeraren, men det fungerar ändå inte... Jag får samma felmeddelande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på hur inställningen är under Tools/Internet Options och fliken Privacy om Block pop-ups är ikryssad.

Tunna/

 

[bild bifogad 2005-06-16 19:32:05 av Tunna]

721541_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen, men.... jag hittar inte det du menar. Jag har Explorer på svenska (6.0) och XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag trodde du hade engelsk version då felmeddelandet var på engelska..:)

 

För att hitta till "Tools/Internet Options och fliken Privacy" så går du via menyn Verktyg och ner till Internet Alternativ och öppnar fliken "Privacy" vad den nu kan heta i svensk version men som du ser på bilden jag bifogade så är det tredje fliken, den efter säkerhet.

 

Du har inte kört något spyware program som typ spybot S&D och imuniserat datorn mot vanliga Internet hot?

I så fall kan orsaken ligga där.

 

Tredjeparts program så som antivirusprogram e.d. kan också innehålla popup stoppare så inställningen kan finnas där också.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där pop-up rutan finns inte i mitt Explorer...

 

Tror inte att jag kört nåt spyware pgm. Hittar inga inställningar för popupstoppare i mitt antivirusprogram.

 

Suck... Så tröttsamt att det inte funkar. Och nu är ju Explorer integrerat i XP så jag kan inte avinstallera och installera om.

 

Har visserligen Netscape, men på sidan jag vill in på fungerar bara Explorer...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inaktiverat Java?

Har du tittat igenom listan under Verktyg-Internet Alternativ och flik Avancerat om du har tillåtit Java.

 

Konstigt att du inte har den rutan med popup under Privacy.

Den kanske kom med SP2 till XP, kommer inte ihåg hur min IE6:a såg ut innan SP2.

 

När var du på Windows update senast, kanske kan skaka liv i din explorer med lite uppdateringar?

Du kanske rent av får fram den där rutan?

 

Har lite idé torka just nu på vad mer man kan kolla.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...