Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hoppande muspekare


Johan S Stenström

Rekommendera Poster

Johan S Stenström

När jag satt och tittade på muspekaren på skärmen såg jag att den rör sig lite, väldigt lite men ändå. Vad kan det vara för något? Jag har uppdaterad brandvägg och antivirus och jag har scannat hela datorn och inte hittat något. Jag har en trådlös Logitechmus med infraröd strålning.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl snarare något mekaniskt fel i din mus såvida inte din muspekare rör sig oavsett vilket styrdon du använder :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Får väl avvakta och se om det förvärras. Något virus eller trojan är det nog inte eftersom jag både har scannat igenom datorn med mitt antivirus och sedan via Symantecs webbplats. Vem vet, det kanske är normalt.

 

johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en optisk mus? De brukar kräva helt enfärgat underlag utan en massa reklamtryck på musmattan, för att inte få frispel och skicka iväg pekaren i alla fyra väderstreck samtidigt.

 

Hade exakt samma problem när jag bytte till optisk mus, och fick investera i en helt blank musmatta. Men nu när den börjar bli lite fläckig och sliten, ser jag att musen till och med reagerar på det, och pekaren kan ibland vandra iväg på grund av smuts och allmänt urrk som lagrats in under min svettiga näve.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du Windows XP med SP2?

 

I så fall är det en bugg i SP2 som får vissa datorers möss att röra sig lite på skärmen fast ingen rör musen.

 

Det lär finnas en fix eller workaround för detta - men jag har inte orkat leta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...