Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Repro/Bildhantering

Copy Con^Z

Recommended Posts

Jag arbetar som kombinerat repro/bildhanterare med allt vad det innebär, jag är dessutom ansvarig för nätverket och våra fyra macar. För detta får jag 10000 i månaden, inget ob tillägg till trots att veckorna ofta blir uppåt 48 timmar

vore kul och veta vad andra tjänar som håller på med liknande arbete. Jag har ca 5 års erfarenhet av bildhantering, dock inte i branchen

Guest elaktomte

<citat>

För detta får jag 10000 i månaden, inget ob tillägg till trots att veckorna ofta blir uppåt 48 timmar.

</citat>

Pratar du brutto- eller nettolön? För om du får 10000 före skatt så är det rena rama slavlönen kan jag säga, men det kan jag väl ändå inte tänka mig att du får. Heter det netto när det är efter skatt?

Vet inte vad lönen skulle kunna vara men jag vet att min kusins mamma jobbar i din bransch på deltid och hon får UT 14000 (efter skatt). Hon har jobbat många år och kan säkerligen lika mycket som dig.

Som jämföresle:

Jag är rookie inom IT-branschen. Med det menar jag 2 månader på jobbet, ingen som helst erfarenhet eller utbildning och är nyss fyllda 20. Jag är HTML-utvecklare och ansvarar uppdateringar/ändringar för 4 st stora hemsidor samt att ta fram statistik, göra bilder m.m. Jag har 14000 före skatt.

//Petra

Det är brutto, 10000 alltså. Tycker själv att det är väldigt dålig lön, men innan jag klagar på allvar så måste jag kolla runt lite hur det allmäna löneläget ser ut.

Är ju även certifierad hårdvaru, windows och Novell tekniker. Kanske man skulle ta och satsa på något sådant,,, måste även tillägga att jag inte bor i någon av de tre största städerna vilket förstås kan påverka lönen åt det negativa hållet, skulle gärna vilja ha lite fler kommentarer ifrån folk runtomkring i landet...

10 000:-/mån!!!!!!!!!

Om det är som du säger att du jobbar på detta företaget ibland mer än 48h/v, så är det faktiskt olagligt om du bara tjänar 10000:-/mån. Kolla med facket, vilket som helst(dom hjälper dig).

Detta är ju allvarligt, trodde inte att detta försikom i Sverige idag!

Mitt tips:

Kolla anställningsavtalet(du jobbar inte deltid enligt det va?)se vad det står idet.

Vad du skulle tjäna idag enl. mig: ca: 17500:-/mån(brutto)

För f-n kolla detta nu!!!

MVH

Patrik

Guest elaktomte

Allvarligt!!!!

Hur fan kan du ta ett jobb där du får 10000 i brutto?!?! För den lönen skulle jag inte en resa mig ur sängen och pissa! :)

Med dom kunskaper du har borde du ha ca 18000/mån! Ta ett snack med facket fort som fan! Eller spöa skiten ur chefen och ta ett annat jobb. Dina kunskaper behövs överallt! :)

//Petra L

• 2 weeks later...
Daniel Karlsson

Hej!

Jag har liknande jobb som du, på en tidning. Jag ska jobba där nu från den 1 juli till den 1 februari ungefär. Jag har inga "kunskaper" om det här innan, för jag gick tog studenten nu för nästan en månad sedan. Gick NV där. Jag tjänar 11500,- före skatt, men då har jag även OB på det. Tjänar du 10 000 och utan OB, och även har mycket mer kunskap än mig då är det absurt. Jag jobbar varannan vecka natt, så jag kommer väl få ca 15 000,- före skatt ungefär. Kan även nämna att jag INTE bor i en stor stad heller.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...