Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Repro/Bildhantering

Copy Con^Z

Recommended Posts

Jag arbetar som kombinerat repro/bildhanterare med allt vad det innebär, jag är dessutom ansvarig för nätverket och våra fyra macar. För detta får jag 10000 i månaden, inget ob tillägg till trots att veckorna ofta blir uppåt 48 timmar

vore kul och veta vad andra tjänar som håller på med liknande arbete. Jag har ca 5 års erfarenhet av bildhantering, dock inte i branchen

Guest elaktomte

<citat>

För detta får jag 10000 i månaden, inget ob tillägg till trots att veckorna ofta blir uppåt 48 timmar.

</citat>

Pratar du brutto- eller nettolön? För om du får 10000 före skatt så är det rena rama slavlönen kan jag säga, men det kan jag väl ändå inte tänka mig att du får. Heter det netto när det är efter skatt?

Vet inte vad lönen skulle kunna vara men jag vet att min kusins mamma jobbar i din bransch på deltid och hon får UT 14000 (efter skatt). Hon har jobbat många år och kan säkerligen lika mycket som dig.

Som jämföresle:

Jag är rookie inom IT-branschen. Med det menar jag 2 månader på jobbet, ingen som helst erfarenhet eller utbildning och är nyss fyllda 20. Jag är HTML-utvecklare och ansvarar uppdateringar/ändringar för 4 st stora hemsidor samt att ta fram statistik, göra bilder m.m. Jag har 14000 före skatt.

//Petra

Det är brutto, 10000 alltså. Tycker själv att det är väldigt dålig lön, men innan jag klagar på allvar så måste jag kolla runt lite hur det allmäna löneläget ser ut.

Är ju även certifierad hårdvaru, windows och Novell tekniker. Kanske man skulle ta och satsa på något sådant,,, måste även tillägga att jag inte bor i någon av de tre största städerna vilket förstås kan påverka lönen åt det negativa hållet, skulle gärna vilja ha lite fler kommentarer ifrån folk runtomkring i landet...

10 000:-/mån!!!!!!!!!