Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte igång mitt trådlösa nätverk!


OzoNee

Rekommendera Poster

Hej. Köpte i dagarna en bärbar dator. En acer ferrari 3400, frågade i affären vad som behövdes för att få ett fungerande trådlöst nätverk. Han sa att allt jag behövde var en trådlös router så han gav mig en D-Link DI-624+

 

Jag slog mig ner hemma o försökte koppla ihop de hela. Men de verkar vara för svårt för mig. Jag har vanligt ADSL bredband och får igång internet på den stationära och även på den bärbara när jag använder mig av en nätverkskabel. Men själva grejen med att köpa den bärbara var ju att slippa sladdarna.

 

Så vad ska jag göra för att få någon connection mellan bärbara och routern utan kabeln.. Just nu verkar de ganska dött.. Nån som kan hjälpa mig på nåt sätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa på att datorn ansluter via nätverkskortet och inte den trådlösa adaptern.

 

- Gå till Kontrollpanelen / "Nätverks- och fjärranslutningar"

- Högerklicka på "Anslutning till lokalt nätverk" och välj egenskaper.

- Ändra till din DI-adapter under "Anslut med" (se bifogad bild)

- Klicka OK några gånger och starta om datorn

 

Hittade förresten ett manual på

ftp.dlink.se/Products/di-products/di-624+/QIG/Sweden/DI-624+_QIG_se.pdf

 

[inlägget ändrat 2005-06-18 21:20:59 av softstate]

721428_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Kolla så att du har slagit på det trådlösa nätverkskortet i din dator... Ibland kan det vara avslaget ifrån fabrik. Om du lyckas få igång det så är det bara att söka efter routern.

 

PS. Tänk på att gå in i routerns inställningar, oftast 192.168.0.1 i internet och slå på kryptering på den trådlösa anslutningen. Annars kan vem som helst surfa på ditt nät och även lätt se vad du gör...

 

/Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...