Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorerfel


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har fått ett problem med explorer.

När jag försöker använda en mapp som är större än en gigabyte,klickar direkt på hårddisken och listar dess mappar eller försöka flytta filer mellan hårddiskar och andra lagringsmedia så kommer följande felmeddelande upp:

 

"Explorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas

Om du arbetade med något kan informationen som du arbetade med ha gått förlorad"

Samtidigt så står det på alla mappar att "svarar inte"

När jag stänger denna ruta eller om jag via aktivitetshanteraren avbryter en mapp så försvinner alla ikoner från skrivbordet

och efter en kort stund kommer de tillbaka och skrivbordet ser ut som de ska göra,men alla mappar har stängts.

Om jag försöker öppna någon av de mappar jag har använt under senaste tiden så uppstår problemet igen.

De program som är igång verkar inte påverkas om man inte just då ska öppna eller spara en fil.

 

Det konstiga är att det i aktivetshanteraren finns tre ställen där det står " drwtsn32.exe" som är för Dr Watson och Dr Watson brukar vanligtvis inte finnas med hela tiden i aktivetshanteraren.

 

Vad är felet ?

 

 

[inlägget ändrat 2005-06-15 20:23:44 av Ahulthen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte någon egentlig åtgärd, men det minskar kanske problemet.

Utforskaren - Verktyg - Mappalternativ - Visning

Bocka för Öppna mappfönster i en separat process.

 

Är det avi-filer eller andra mediafiler i de stora mapparna?

I så fall kan det vara förhandsgranskningen i Utforskaren som ställer till det. Det har varit uppe förut i Eforum, så åtgärd för det bör du kunna hitta om du använder sökfunktionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...