Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa uppkoppling?


Grains

Rekommendera Poster

Hej. Jag har Win XP Home. Men lyckas inte skapa någon anslutning till nätverket. Jag väljer "Skapa en ny anslutning". Därefter har jag testat ALLA alternativ som går att välja men hur jag än gör så vägrar det skapas en anslutning(kommer alltså inte enns upp en ikon i "Nätverksanslutningar". Någon som vet varför den gör såhär och hur det skall fixas?

 

//Templar

 

edit: Nätverkskortet lyser och enhetshanteraren indikerar inga fel.

[inlägget ändrat 2005-06-15 13:57:28 av Templar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bo L Sjevik

En uppkoppling skapas primärt med hjälp av ett nätverksinterface.

Finns det typ ett nätverkskort uppenbarat under nätverksanslutningar ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar. På nätverksanslutningar kan jag välja "skapa en ny anslutning" o "konfiguera ett hemn.....". Men inget av dessa vill fungera.

 

Men däremot märkte jag nu att det varken finns "nätverksanslutningar" eller "nätverkskort" på enhetshanteraren. Kanske va detta du menade. Betyder detta att det är garanterat fel på kortet?

 

Tycker det känns skummt att den inte är med där när kortet lyser på baksidan av datorn. Känns ju dumt o gå o köpa nytt kort och att sedan se att felet ligger i win.

 

//Tempar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Enhetshanteraren finns mina nätverkskort under rubriken Nätverkskort. Om du har ett löst nätverkskort så kan det ibland hjälpa att plocka ur nätverkskortet, slå på strömmen och låta Windows komma igång ordentligt innan man igen stänger av och sätter tillbaks kortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst nätverkskort? Har ett som sitter i en av bussarna på baksidan :P.

Testar det du sa och återkommer med resultat.

 

Men skulle jag bara kunna få det lite mer klart för mig: Går det att skapa en anslutning(ofungerande såklart) då man ej har ett nätverkskort?

 

//Templar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst nätverkskort? Har ett som sitter i en av bussarna på baksidan

Då ska det ju inte vara något problem att plocka bort det. Det finns ju sådana som är integrerade på moderkortet också.

 

Ingen aning om det går att skapa en anslutning utan ett nätverkskort, har aldrig tänkt på att prova det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...