Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

1


hp1955

Rekommendera Poster

Hejsan!!

 

Har en två månder gammal hp dator som har en löstagbar hårdisk på 250 gb, jag har ungeför fyllt halva disken med program och filmer.

Härom dagen skulle jag flytta över lite filer till min andra dator så jag pluggade in den men jag råkade ta fel ström sladd, jag råkade sätta in adaptern från min bärbara dator till min lösa hårdisk (den passade ser lika dan ut). sladden var kanske i 2 sec men hårdisken HAR VARIT TOTALT DÖD SEDAN DESS!!!. Antagligen har väll för mycket volt eller likande kommit in i den ( men den luktar inte brännt eller liknade.)

 

Nu undrar jag om man laga hårdisken, jag har garnatier och liknade men jag vill inte ha en ny hårddisk utan jag vill ha informationen som ligger på den. Finns det några ställen man kan vända sig till???? tror ni HP kan laga den utan att radera informationen eller är det totalt kört för min del............

 

/// med svetiga hälsningar hpli....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Något är troligvis sönder. Mitt tips är att du plockar isär den löstagbara hårddisken och provar med den disk som troligtvis sitter i om den och kollar om den fungerar. Har du tur så är det bra delen mellan IDE och USB (om det nu är en sådan hårddisk) som har gått sönder. Tänk bara på att garantin kommer att försvinna om du bryter något segill eller liknande. HP kommer nog inte reparera den utan att du förlorar data tyvärr...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar jag om man laga hårdisken, jag har garnatier och liknade men jag vill inte ha en ny hårddisk utan jag vill ha informationen som ligger på den. Finns det några ställen man kan vända sig till???? tror ni HP kan laga den utan att radera informationen eller är det totalt kört för min del............

 

HP tar inte ansvar för vad som finns på disken när du skickar in den, utan du får med sannolikhet en ny disk.

 

Vill du ha tillbaka informationen så är det IBAS som gäller, men dom tar betalt därefter också... :)

 

http://www.ibas.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...