Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Folder Redirection problem med å ä ö


Hjalle123

Rekommendera Poster

Hej, har lite problem att få Folder Redirection att fungera när något i sökvägen innehåller å ä ö...

Får följande fel:

Det gick inte att utföra omdirigering av mappen Mina dokument. Det gick inte att skapa de nya katalogerna för den omdirigerade mappen. Mappen har konfigurerats för omdirigering till <\\server\Avdelningar\Försök\%username%>. Den slutgiltiga expanderade sökvägen var <\\server\Avdelningar\Försök\user>. Följande fel returnerades:

Detta säkerhets-ID kan inte anges som ägare till detta objekt.

 

Problemet är INTE "ägare till detta objekt" för det fungerar utmärkt för andra avdelningar som inte innehåller å ä ö...

 

Samma problem uppstår då man försöker ha en central profil med liknande sökväg.

Är det någon som har en lösning till felet? Har Microsoft något fix?

Ända lösningen jag ser är att döpa om avdelningen till tex forsok - men detta är inget bra lösning för mig...

Hoppas någon kan hjälpa mig!

mvh Martin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

Jag har iofs inte testat om just åäö skulle ställa till det, men annars så brukar jag bara se dessa typer av felmeddelanden då ägarförhållanden till profilkatalogen är fel. Det kanske slumpat sig så att dina användare utan åäö fick rätt säkerhetsinställningar? Användaren ifråga måste vara ägare till sin profilkatalog och ha fullständiga rättigheter dit.

 

Jag gjorde ett snabbtest med en användare med ett ä i användarnamn och alla former av redirect som vi har funkade utmärkt med det.

 

// Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Johan, tack för ditt svar! Tittade lite mer på ägarförhållande/rättigheter men jag kunde inte hitta något fel,

mysko var att det på flera andra användare fungerar utan att de är ägare till sin profilmapp...

Det funkar på ca 30 användare, men de 20 som finns i en grupp som har å ä ö i sig fungerar ej...

/Martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...