Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

geforce , amd750?


cabz

Rekommendera Poster

Fungerar inte kombinaionen Geforce å ett moderkort med AMD 750 chipset ??(i detta fall ett Gigabyte GA-7IXE)

 

/cabz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

jag hade precis den kombinationen för nån månad sen och det var bara problem hela tiden. den var ostabil om man ska överklocka den, jag klagade på moderkortet och fick en nyare utan kostnad en msi k7 pro, och nu flyter det ganska bra jag är nöjd i alla fall. har en athlon 550 som jag nu kör i 675MHz och den har inte krashat än. så om jag vore dig skulle jag välja asus k7v, eller msi k7pro, asus är lite b'ttre och stabilare än k7pro men också dyrare. hoppas det här var till hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

jag hade msi 6167 innan den men den krånglade oxå sen fick jag gigabyte men den krånglade forfarande men nu har jag k7 pro, och det flyter ganska bra.

med gigabyte och 6167 var det vissa spel man inte kunde spela eller inte vissa utan kanske 75% av alla.

om du ska köpa ett geforce ska du fråga om mammakortet stöder agp 4x, det är det viktigaste för att det inte ska bli problem, och skaffa ett moderkort med via kx133 chipset, den är mycket bättre och snabbare än amd's chipset.

förrästen gigabyten var av samma märke som du skrev.

ps. gå in på www.tomshardware.com och www.amd.com för att se vilka moderkort som inte har problem. men idag är abits ka7 och asus k7v och msi k7pro de bästa att få tag på. glömde en sak till: microstar (msi) har lanserat ett nytt moderkort som klarrar allt gå in på deras hemsida www.msi.com.tw för att kolla in den. det var allt för idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...