Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ladda ner spel


Apo_D

Rekommendera Poster

hej

 

vet någon om det råder nerladdnings förbud från och med 1:a juni eller 1:a juli vill ladda ner spel med dc++

 

tack

 

/Apo_D

 

[inlägget ändrat 2005-06-06 15:18:02 av Apo_D]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel ställe att snacka piratkopiering.

Du bör nog söka dig någon annanstans tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Det har "alltid" varit förbjudet, så ingen skillnad med den nya lagen efter 1 juli. Dock kommer ju cracks bli olagligt så det blir iofs lite olagligare.

 

Inte säker på sista meningen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bara hört att det ska vara olagligt att ladda ner, men vet inte när om det är 1 juni eller 1 juli. vet att det är förbjudet att dela ut. med ska bli förbjudet att ladda ner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> vet någon om det råder nerladdnings förbud från och med 1:a juni

> eller 1:a juli vill ladda ner spel med dc++

 

Det råder inget nedladdningsförbud och det kommer heller inte bli något sånt efter den 1 juli.

 

Det som ändras den 1 juli är att det blir olagligt att kopiera för eget bruk om det är rimligt att anta att det exemplar man kopierar inte har framställts med upphovsmannens samtycke.

 

Datorprogram får sedan tidigare inte kopieras för eget bruk utan upphovsmannens tillstånd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du säger att jag kan ladda ner i princip vad som hälst bar jag inte delar ut det sen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> ladda ner music är det också olagligt??

 

Det som är olagligt är att framställa kopior utan tillstånd från upphovsmannen. Det finns dock ett undantag och det är om man bara framställer kopiorna åt sig själv och sina närmaste vänner. Då behövs inget tillstånd. Undantaget till det är datorprogram som inte ens får kopieras för eget bruk utan tillstånd.

 

Från 1 juli ändras lagen och då krävs det att det exemplar man kopierar ska vara framställt med upphovsmannens samtycke för att det ska vara lagligt att kopiera för eget bruk.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> så du säger att jag kan ladda ner i princip vad som hälst bar jag

> inte delar ut det sen?

 

Ja, i nuläget är det bara datorprogram man behöver tillstånd för.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...