Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För Macälskare - Gratis e-post på PC.nu!


eKalle1

Rekommendera Poster

Blir misstänksam mot länkar som vänder sig till Macägare som innehåller namnet "pc" och dessutom postas i Datorkrig.

 

Jag föredrar Eudora som också är gratis, som jag dessutom vet inte krashar min webbläsare eller dator.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Krashar Outlook för dig?

Om du använt det, jag tycker nu att för PC är Outlook Express 5 det bästa programmet därför:

1. Gratis, kommer med Operativ systemet, W2K och W98.

 

2. Stabilt, Enkelt och många funktioner.

 

Nackdelar:

1. Har visst många säkerhets buggar som måste täppas till

 

2. Majoriteten av virus tillverkare och hackare som gör något mail virus eller liknande fokuserar sig på Outlook för dess säkerhets buggar och utbredning, och så hatar dom MS produkter.

 

Annars vet jag nu inte om det är något fel på det för mig.

Ja det är ju gjort av MS, men som jag bryr mig, jag vill ju ha Mac OS X på min PC nån gång också...

 

 

"When you get to hell tell'em I sent you, you'll get a group discount!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, Outlook krashar inte för mig, men jag gillar inte sättet det jobbar på.

 

Outlook kommer också med Mac OS (tillsammans med Internet Explorer och Netscape Communicator), men det spelar ingen roll eftersom jag hellre väljer att använda Eudora, som finns i tre olika smaker. Betala och du slipper reklam, reklamfinansierad, ingen reklam fast Lite version med mindre funktioner.

 

Just nackdelarna du räknar upp är en av orsäkerna till varför jag heller inte gillar OE. Riskerna för virus är för stora, sedan har jag fått rapporter från kompisar som förlorat sin data för att programmet krashat (gäller både Windows och Mac OS).

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att man förlorar data för att ett program krashar tex. Express 5, har jag aldrig förstått.

 

Min pc krashar minst 1-2ggr dagen(nu fick ni Mac ägare nåt att gotta er åt), men jag har då aldrig förlorat data för det.

 

Vad gäller virus till Outlook: Om man är så korkad att man har mailen inställd på att förhandsvisa och inte har ett virus program, så får man skylla sig själv.

 

Ps. När jag skriver detta så hör jag på den seriösa nyhetskanalen TV3 att ett nytt melissa virus sprider som löpeld.

Gäller Outlook.

 

I love PC!!! =:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lame´r

 

"Min pc krashar minst 1-2ggr dagen"

 

Så du försöker emulera MacOS på den ?

 

"I love PC!!! =:/"

 

Byt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...