Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3G


Johan S Stenström

Rekommendera Poster

Johan S Stenström

Om man har 3g-telefon som jag har köpt nyss och skall ringa videosamtal: Kan det funka olika i olika delar av staden? Försökte att ringa min systerson som också har 3g och då funkade inte videosamtal. Däremot är hans abonnemang spärrat för utgående samtal tills vidare. Kan det ha inverkan? Tidigare i veckan funkade det hemma hos mig.

 

mvh johan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Videosamtal fungerar inom hela 3G-nätet, oavsett operatör och land. Givetvis förutsätter det att den du ringer till kan ta emot videosamtal.

 

Exakt hur hans operatör gör iom att abonnemanget är spärrat för utgående samtal, det får du nog prata med operatören om, men i mina öron låter det skumt att man inte skulle tillåta inkommande videosamtal pga spärrade utgående samtal.

 

Har du kunnat ringa dom systerson innan med videosamtal?

Kan andra (både med samma och annan operatör) ringa honom med videosamtal?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Det kan ju vara ljusförhållanden och en massa olika faktorer som har inverkat. Jag skall prova i morgon. Det gick ju i början på veckan. Kan vara något sådant.

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med om en skum grej, jag har Telia Refill 3G och en kompis har något 3 abonnemang.

Jag kan ringa videosamtal till honom men han kan inte ringa till mig. Iofs har vi bara försökt vid 2-3 tillfällen (mest för skoj, är ju knappast någon nödvändig funktion)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kan ju vara så att Telia inte tillåter inkommande videosamtal från annan operatör, men det vore ju sjukt långsökt.... låter ungerfär som 1998 då man bara kunde skicka SMS inom den egna operatören...

 

Sen är det ju så, att Telia är inte någon 3G-operatör, dom fick inte tillstånd från PTS. Det är Tele2 som står för det och sen har dom nåt gemensamt tjosan. Kan det vara så att Telia är lite sura och bråkar en aning? bara en tanke....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ringa videosamtal till honom men han kan inte ringa till mig.

 

Just det har fungerat utmärkt för mig två gånger, men då efter cirka tre försök varje gång.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det har fungerat utmärkt för mig två gånger, men då efter cirka tre försök varje gång.

 

Inte konstigt att det är så billigt :-)

 

Jag menar, vem skulle vilja ha ett vanligt telefonabonnemang där man inte kom fram på en gång? ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...