Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funderar du på att skaffa brandvägg?


Bluesman

Rekommendera Poster

Webhallen.com säljer nu brandväggen Outpost Firewall Pro för det låga priset 149:-

 

http://www.webhallen.com/prod.php?id=40083

 

Mycket bra brandvägg, stabil, och ej så resurskrävande, vill ni ha en av marknadens bästa brandväggar så är det bara att slå till! :)

 

Och nej, jag jobbar ej på Webhallen, ej heller för företaget som gjort brandväggen ( http://www.agnitum.com/ ), men jag använder den själv och har testat många brandväggar, men jag fastnade för Outpost :)

 

En recension av programmet hittar ni på http://www.adwarereport.com/mt/archives/000139.html

 

Webhallen erbjuder även ett paketpris på Outpost + antivirusprogrammet NOD32 för 449:-

 

http://www.webhallen.com/prod.php?id=40085

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Har du någon aning om hur länge man har uppgraderingar med den licens dom säljer? Outpost då alltså.

 

//Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon aning om hur länge man har uppgraderingar med den licens dom säljer? Outpost då alltså.

 

Man brukar betala för ett år och då ingår alla programuppdateringar under det året. Jag hade OP i ett par år tills jag hittade en annan brandvägg som passade mig bättre. + En som inte har årliga avgifter.

Personligen tyckte jag att den var jobbig att hålla på med (när man skulle konfigurera den för ännu bättre säkerhet) då den kunde blocka saker som jag hade gett tillåtelse till. Orkade väl inte sätta mig in i allt den hade att erbjuda antar jag.

Men webhallens erbjudande om NOD32+Outpost Pro är ju onekligen ganska prisvärt, om nu inte en massa dolda avgifter och sånt tillkommer förstås.

Även fast NOD32 har årliga avgifter så är ju bara den värd dom pengarna som du nu får en brandvägg med på köpet med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webhallen.com säljer nu brandväggen Outpost Firewall Pro för det låga priset 149:-

 

Det finns tydligen fortfarande de som känner sig säkrare om de köper en programvara. Att Outpost skulle vara bättre än andra betvilar jag, tvärtom sämre eftersom den kostar pengar... inte sämre för att den kostar pengar utan sämre för att man måste betala för den. Bortsätt från kostnaden så kan man inte säga rent allmänt att den fungerar smärtfritt på alla datorer. Detta gäller för övrigt även gratisvarianter.

 

Telias Säkersurf som jag nu har tillgång till gratis eftersom jag har Telias ADSL suger duktigt. Hela datorn blev seg på något sätt. Tacka vet jag gratisalternativen när det gäller säkerhetsprogramvara. I mitt fall Sygate Firewall och Antivir.

 

Som privatperson; betala för brandvägg? Varför det? Det är som att ringa finansministern när man tagit det första andetaget på morgonen och säga att man vill betala en punktskatt för att man andas. :)

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som privatperson; betala för brandvägg? Varför det?

 

Man kan ju undra varför. Personligen så betalar jag för funktioner som inte finns i gratis brandväggar (eller så har jag inte hittat dom funktionerna på ett enkelt sätt)

En sak som jag saknade i dom brandväggar jag provat var att i loggen klicka på en blockad post och via det klicket tillåta det som blockats. Därmed skapades en regel automatiskt. I den regeln anger jag sen, med ett par musklick, att den porten eller portarna ska endast öppnas när xxxx.exe körs och att dom stängs ner när xxxx.exe avslutas.

Klart.

Simpelt och jag behöver inte gräva mig djupare ner i regelmakeriet för att få programmet att fungera såsom den begär just då. Tar max 5 sekunder att göra. Sen om man vill kan man gå in och konfigurera regeln ännu mer (knyta till speciella IP, IP-range, MAC och ifall man vill tillåta det andra protokollet (TCP eller UDP) också. Men med den simpla regeln så fungerar programmet såsom den begär just i det tillfället som regeln skapas.

 

 

Outpost Pro köpte jag för att den var kraftigt rabbaterad då + att jag på den tiden använde IE och den blockade annonser, java, javascript och Active X där man inte ville att dom skulle användas. Men sen kom ju FF och jag upptäckte att jag bara var intresserad av bara en brandvägg, inget annat krimskrams :)

 

Nu ska jag väl erkänna att det var några år sen jag testade gratisvarianterna, så dom kanske infört liknande förenklande funktioner sen dess. Men denna nämnda enkla grej gjorde att jag köper brandvägg.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-06-03 12:04:56 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Licensen är på 1 år.

 

Versionen på CDn är 2.5, man kan även välja svenska som språk.

 

Sedan kan man uppgradera till version 2.7 av Outpost, men den versionen finns inte på svenska ännu.

 

[inlägget ändrat 2005-06-03 21:31:52 av Bluesman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tydligen fortfarande de som känner sig säkrare om de köper en programvara. Att Outpost skulle vara bättre än andra betvilar jag, tvärtom sämre eftersom den kostar pengar...

Betvivla på du! :)

 

Jag har testat de flesta gratis-brandväggar som finns, och ingen kan konkurrera med Outpost, så jag betalar gärna en liten summa för den bästa (enligt mig då) brandväggen.

 

Som privatperson; betala för brandvägg? Varför det?

För att många komersiella programvaror i många fall har bättre kvalitet/funktioner/support. Och man kanske ej är nöjd med de gratis-alternativ som finns? Men hittar man en gratis brandvägg som man är nöjd med så ska man ju givetvis använda den :)

 

[inlägget ändrat 2005-06-03 21:33:53 av Bluesman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har testat de flesta gratis-brandväggar som finns, och ingen kan konkurrera med Outpost, så jag betalar gärna en liten summa för den bästa (enligt mig då) brandväggen.

 

Spana in testerna av samtliga mjukvarubrandväggar här:

http://www.firewallleaktester.com/

 

Personligen gillar jag Sygate. Många inställningsmöjligheter.

Har även använt gratisversionen av Outpost och ZoneAlarm. Sygate rockar!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...