Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förvandla XP Home till XP Pro


SYS64738

Rekommendera Poster

Bra att Thomas sluppit skiten.

 

För oss alla "andra" finns det fullgoda AV-program som är 100% proffsiga, och 100% gratis..

 

http://www.free-av.de

 

Edit:felstavning

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-06-05 19:32:40 av virtuosen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Faktum är att programmet inte har hittat några virus än. Jag vet inte om det händer er ofta att ert antivirusprogram hittar virus, men i och med att det aldrig hänt under de tre år jag haft antivirusprogram får det mig att tro att jag inte har så stor nytta av ett antivirusprogram.

 

Skräpet kommer in via eposten till mycket stor del.

 

Det enda stället mitt AV sanerat virus och trojaner. Via program och sådant har inte jag heller fått in några trojaner eller virus. Laddar huvudsak nedifrån sidor som är etablerade. Kan kanske bero på det.

 

Folk i min omgivning slarvar med sina AV och lyckas få datorerna fulla med en massa skräp. Känns meningslöst att installera något AV hos dem, för att det sköts ändå inte. Då kan de sitta där med sina datorer nedlusade med skräp.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skåningen

Jo det räcker nog länge men för dom som gör hemsida är XP Home inte 99,999% Okej för den har inte IIS det har Pro.

Jag har Pro och jag har alldrig kört XP Home men har många som fick problem där, medans dom inte fick i XP-Pro.

 

Pro är bäst för programmerare av hemsidor. Då IIS finns med där.

 

/Du kan alltid nå mig via skolans växel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder Skrev:

De flesta antivirusprogram kör det där med automatik.

 

Du behöver inte göra något mera än att ha burken igång och vara online på nätet hela tiden. Är du inte det just i det ögonblicket så känner antivirusprogrammet av när du är det, och kör en uppdatering då istället.

 

Scanningen av burken går också med automatik. Du behöver inte göra något när det väl är inställt på t ex varje dag och tidpunkt. Bestäm en tidpunkt när du har burken igång.

 

;)

Stefan Eklinder Skrev:

Folk i min omgivning slarvar med sina AV och lyckas få datorerna fulla med en massa skräp. Känns meningslöst att installera något AV hos dem, för att det sköts ändå inte. Då kan de sitta där med sina datorer nedlusade med skräp.

 

[inlägget ändrat 2005-06-06 00:42:21 av Suseuser]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Skåningen skrev:

Jo det räcker nog länge men för dom som gör hemsida är XP Home inte 99,999% Okej för den har inte IIS det har Pro.

Jag har Pro och jag har alldrig kört XP Home men har många som fick problem där, medans dom inte fick i XP-Pro.

 

IIS kan du installera i Home också, men då krävs det en Pro-skiva med i leken. :-)

 

Googla så hittar du mängder med instruktioner för hur du går tillväga.

 

Vad fick dem för problem i Home?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag har "gjort hemsida" i många år och har aldrig känt något behov av IIS. Eftersom jag har XP Pro finns kanske IIS här nånstans men det spelar ingen roll när Apache är gratis :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det föresten förvandla xp home till xp pro intressant faktiskt första gången jag hör talas om det!

Men jag kan slå vad om att det kommer komma mängder med problem vid byte.

/Är det lagligt får man byta från home till pro bara så där undrar bara

jag skiter ändå i om det är olagligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det händer er ofta att ert antivirusprogram hittar virus

 

Mig händer det då och då, till och från.

 

Jag använder mig av bl.a. Usenet och IRC och där brukar det vara rätt gott om både virus och trojaner.

Ibland har man tankat ner något från något P2P-nät som har visat sig vara en fake och innehållit virus.

Senast jag surfade med IE, varnade Norton AV för något som hette trojan.dropper. Brukar använda Firefox i vanliga fall och gör nog så i fortsättningen.

 

Tack vare att jag haft AV har jag aldrig blivit smittad, mitt AV har varnat i tid.

 

 

Det skulle aldrig falla mig in att köpa ett antivirusprogram

 

Det är nog ett av få program jag tycker är värd att betala för.

[inlägget ändrat 2005-06-06 13:33:50 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...