Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Retro spel till Mac


RebeL9

Rekommendera Poster

För ca 5 år sedan hade jag en Macintosh som jag brukade spela spel på.

Jag hade 2 st äventyrsspel som jag minns väldigt bra. Nu när jag tänker tillbaka på det så skulle jag gärna vilja hitta dessa spel till PC om det finns. Jag har glömt namnet på båda men det ena minns jag var speciellt. Man var en gubbe som började i en stuga. Det speciella med detta spelet var att grafiken var gjord av han Schweizaren som designade Alien filmerna.

Nån som minns spelet? Det andra spelet var lite anorlunda för här var det ur första person perspektiv. Man är en snubbe som vaknar upp (igen!) i sin stökiga lägenhet och man upptäcker en mördad person i ens lägenhet (tror jag). Handlingen utspelar sig i framtidens Los Angeles i China Town kvarteren.

Hela handlingen hade österländs stuk. I slutet minns jag att man var tvungen att detonera en bomb och då var man tvungen att dra rätt sladdar för annars blev det Kaboom! :)

Jag vet att chansen att nån minns dessa underbara spel är liten men om nån gör det så kontakta mig gärna.

 

Tack om du har läst ända hit :-)

 

 

<-> RebeL9 <->

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

1) Kommer ihåg den också... stog nåt i DmZ om det.

2) Manhunter-San Fransisco (Sierra online)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro spelet du nämner heter Dark Seed, började i ett hus. Spelet hade speciell grafik, lite mer målning än tecknat om någon förstår.

En av de första sakerna som hände var att telefonen ringde. Otroligt verkligt och på något sätt olycksbådande.

Stämmer dett är det nog som sagt DARK SEED du letar efter. Hittar du det meddela mig gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...