Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tja,


aska

Rekommendera Poster

Ja e hel grön va d gäller tv-kort o behöver lite hjälp.

 

Har kollat lite här o kommit fram till att ja behöver ett DVB-C kort tror ja men när ja kollar prod.inf om de så har de korten kortplats, men ja har inge kort.

 

Jag har Comhem me de vanliga kanalerna MTV,Ztv 5:an osv ... Men jag har ingen box eller liknande mellan antennuttaget o min vanliga TV, måste ja då ha ett Dvb-C kort ?

 

Skulle bli smått lack om ja bara fick in 1 o 2:an efter jag pyntat för ett kort ..

 

asså, va ska ja köpa för nått?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du idag kan, och tror att du även imorgon kommar att kunna, ta emot kanalerna analogt med TVn, dvs utan box, så är det ett vanligt TV-kort du ska, ett med en vanlig analog Tuner.

 

Med ett sådant kan du ta emot exakt och endast de kanaler som din TV idag kan ta emot.

 

Men alla kabelnät går ju även de mot en digitalisering. Vill du ta emot någon/några av de digitala kanalerna krävs lite mer. Nämligen:

ett DVB-C kort (för demoulering/mottagning/visning av kanalen)

En CAM-modul (för att avkryptera signalen)

ett abbonemang med programkort hos Comhem. (med nyckeln för att CAM-modulen ska kunna avkryptera signalen)

 

Samt säkerligen en del tålamod för att få det att fungera perfekt med Comhem. Har själv aldrig använt något DVB-kort,

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-31 07:57:02 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...