Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Äntligen lite rättvisa!


SYS64738

Rekommendera Poster

1. Undrar vad dom skrev i det osanna intyget?

2. Fick dom tag på snubben som står och tankar. Han borde ju kunna ge en någorlunda neutral bild av händelseförloppet.

3. Varför har alla övervakningsfilmer så fruktansvärt dålig kvalitet !!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Dom lär ju inte stå högt i kurs precis.

 

Vilken kategori menar du skulle stå högt i kurs i ett fängelse...?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju inte ens ut som dom försöker ta honom. Springer ju bara runt å viftar med batongerna.

Jamenar hur svårt kan de va för två poliser att bryta ner en 64årig sjukpensionär. Ser inte ut som dom har fått nån utbildning alls juh?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan wind

 

Bankrånare står nog i högre kurs än våldtäktsmän. Poliser ligger säkerligen ganska så långt nere på den interna (n.b: INTERN-a:-) "kurslistan".

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Om nu Tingsrätten funnit de skyldiga till misshandel (jag har ingen åsikt om det beslutet eftersom jag inte vet vad som hände) hur kan de då dömas till ett så lågt straff? Om någon ska väl en person i utövande, beväpnad myndighetsposition besitta ett långt större ansvar för sina handlingar och därmed straffas mycket hårdare.

 

Att ge ett lägre straff med hänvisning till att de även förlorar jobbet är ju bara befängt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fått för mig att pedofiler ligger allra längst ner och ofta blir sönderslagna när dom åker i fängelse. Men det kanske bara är en myt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde att de får tillbringa sin tid med likasinnade, i alla fall andra sexualförbrytare. Jag vet dock inte om det är sant.

 

De förtjänar att sitta inne med föräldrar till sina offer. Det är enda sättet att de för rätt behandling.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde att de får tillbringa sin tid med likasinnade, i alla fall andra sexualförbrytare. Jag vet dock inte om det är sant.

 

Jo finns ett särskilt fängelse för såna, utanför Härnösand eller om det är Sundsvall, kommer inte ihåg.

Anledningen är just att dom riskerar att bli ihjälslagna av sina medfångar på ett vanligt fängelse.

 

De dömda poliserna fick ju straff på bara några månader så dom hamnar förmodligen på öppen anstalt, där sitter människor med kortare straff.

Vanligaste kategorin på öppna anstalter brukar vara rattfyllon, vapenvägrare och andra mindre allvarliga brott.

Fildelare lär ju hamna på såna i framtiden. ;)

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-31 17:28:08 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar förresten inte de flesta idag sina jobb om de döms för något brott? (har ej räknat med politiker eller börsbolagsdirektörer)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fildelare lär ju hamna på såna i framtiden.

 

Det blir nog en hel del sådana :)

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man blir av med jobbet då om facket inte förhandlat fram något avtal :-)

 

Vad ska man säga till arbetsgivaren om man till exempel arbetar som montör, lärare eller ninja? Jag har slagit ihjäl en som jag inte tycket om så jag blir borta ett år* är kanske ingen bra förklaring :-)

 

Om man är torped då blir det en merit

 

*mer får man inte nu för tiden :-)

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

[inlägget ändrat 2005-05-31 21:08:28 av A.C.Magic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Är det därför man införde "friår", så att inte arbetslösheten skulle stiga när man skickade folk i fängelse...? :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar förresten inte de flesta idag sina jobb om de döms för något brott?

Beror väl på vad det är för brott, vanligt folk brukar inte bli av med jobbet för att snatteri, vanlig rattfylla och andra brott med kortare strafftider. Däremot så åker nog högre politiker för sådant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns brott och "förseelser". Gör man en förseelse, begår man visserligen ett brott, men man är inte "kriminell". Förseelser är ungefär: Köra för fort, förargelseväckande beteende, och i Göteborg att "allmänt vara tyken". Brott är misshandel (annat än att ge på käften till folk som förtjänar det, då heter det nördvärn. Speciellt om man ville skydda en nörd), rån, mord, etc. etc.

 

Politiker hamnar i "karantän" några månader/halvår om de gör fel/begår brott. Därefter är de ministrar igen! Lätt som en plätt! Ylva Johansson exempelvis som begick felet att bli kär i den där nörden till finansminister. Hon gjorde ju fel eftersom hon blev kär i någon som liknade bill gates, men som ser ännu hopplösare ut. ;)

 

Men nu är hon förlåten, och vill upprätthålla apoteksmonopolet!

 

Själv anser jag att Staten skall införa Fismonopol. Enbart Göran Persson skall få monopol på att släppa sig. Då blir luften mycket renare i Sverige, Göran Persson kan se smal ut, eftersom han får släppa sig och alla vi andra sväller upp till gasfyllda zeppelinare och svävar iväg till friheten någonannanstans!

 

(bifogad bild är på gasfylld medborgare)

 

;)

 

[bild bifogad 2005-06-01 16:58:40 av virtuosen]

716980_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det därför man införde "friår", så att inte arbetslösheten skulle stiga när man skickade folk i fängelse

 

Arbetslösheten sjunker nog snarare när man skickar folk i fängelse, eftersom många som hamnar i fängelse är arbetslösa.

I fängelse är det arbetsplikt och jobbet man utför i fängelset räknas faktiskt som riktigt jobb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar förresten inte de flesta idag sina jobb om de döms för något brott?

 

Beror väl på vad man jobbar med och vad man blivit dömd för.

Jobbar du som t.ex. målare hos någon målerifirma så skiter väl dom i om du döms för t.ex. rattfylla, man kan ju t.o.m. passa på att ta semester samtidigt som man åker in så förlorar man inga pengar på det (finns faktiskt massor som gör så).

Är man polis så ska man föregå med gott exempel så där tycker jag man bör mista jobbet för dom flesta brott.

Vad ger det annars för signaler till oss andra om polisen inte respekterar lagar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstod nog inte min ironi

 

Jodå, jag tyckte det var ganska kul.

Men påpekade bara det här med arbetsreglerna i fängelser för dom flesta känner inte till att arbetet man utför som intern faktiskt också är t.ex. pensionsgrundande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå fängelser, är det någon som brukar kolla på serien Oz?

Måste nog vara en av dom absolut bästa fängelseserierna som gjorts (förmodligen också en av dom mest verklighetstrogna).

 

[inlägget ändrat 2005-06-01 22:02:41 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
arbetet man utför som intern faktiskt också är t.ex. pensionsgrundande.

 

Ok, det hade jag faktiskt ingen aning om. Hoppas bara jag slipper få egen erfarenhet av det...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas bara jag slipper få egen erfarenhet av det...

 

Är man lite konspiratorisk lagd så skulle det kanske kunna vara så att regeringen inför nya konstiga lagar som t.ex. filkopieringslagen för att få mer människor i fängelse och därmed minska arbetslöshetsstatistiken... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
konstiga lagar som t.ex. filkopieringslagen

 

Jag får genast sluta kopiera filer mellan min dator och min server.... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får genast sluta kopiera filer mellan min dator och min server

 

Hehe.

Men ja, du fattar nog vad jag menade.

Nuförtiden bryter man ju mot lagen nästan varje gång man sätter sig framför datorn för man orkar inte hålla reda på allt det finstilta som gäller vid installation och kopiering av program, media m.m.

 

[inlägget ändrat 2005-06-01 22:17:20 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Så sant, men risken att åka dit på nåt helt annat här i livet kanske är större än att man inte orkar läsa licensavtalen...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...