Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Villrådig


Dodgethis

Rekommendera Poster

Tja!

 

Jag blir galen av dessa tft-skärmar. Ingenstans går det att få vettig information. Jag är ute efter följande: En vettig 17 eller 19 " lcd-skärm som jag främst ska ha för att läsa text på, kolla lite bilder samt även kunna se film på. Spel är helt oviktigt, men som sagt jag vill kunna se film.

Jag har hört att responstiden inte stämmer i verkligheten om man har vanlig analog anslutning, stämmer detta och hur påverkar det i så fall möjligheten till att se film. Mina främsta alternativ är Acer AL1715s, Acer AL1913s, Samsung sm710V. Är det någon som kan rekomendera dessa, eller någon annan (helst inte över 3000 kr)?

 

Snälla hjälp mig!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Samsung SyncMaster 710N (17"), går jättebra att se film m.m. och även den kostar runt 3000:- nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag håller med Dig, överallt öser man på kampanjer för TFT och LCD skärmar, men faktum är att 99% av dessa är skräp.

Om Du vill spela så behöver Du en snabb skärm, de börjar komma nu, men kvalitet är inte bra.

Jag har min CRT Sony G 420, den går nu 4 året och jag tänker vad skall jag göra om den slutar fungera. Jag kan säga utan att överdriva- ingen skärm har en så fantastisk bild som min.

Jag skall i alla fall komma med ett förslag: NEC Multisync 1970 GX (svarstid 8 ms), har fått fina recensioner. Den kostar 4795.- på Komplett.

Lycka till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...