Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mätning av moderkort


MS1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som vet hur man mäter upp ett moderkort?

Alltså för att se om det är trasigt och vad som är trasigt!?

Jag har ett digitalt mätinstrument!

 

 

Mvh

Mikael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns särskilda PCI-kort som stoppas ner i ett PCI-slot och som sedan kan användas för felsökning.

Har du plockat bort allt onödigt, noööställt BIOS och den fortfarande inte startar så är det kanske billigast skaffa nytt moderkort / minne / grafikkort eller vad det nu är. Enklaste sättet att felsöka kan vara att testa alla delar i en annan dator.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste nog vara ganska duktig på elektronik för att kunna felsöka sådana grejer.

Vet inte ens om datorbutiker som repar datorer gör sådant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså säger du det, vet du vad dessa PCI kort heter då?

Jag har kopplat bort alla kablar, diskettstation cd rom hårddiskar, inte ett pip, till och med borttagna minnen och inte ett pip.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Jag flyttar tråden till forumet Processorer, moderkort & minnen.

För övrigt låter det jobbigt att felsöka moderkortet. Är det ett väldans exklusivt kort eller kan det vara dags att byta? Ett vanligt mobo är ju inte dyrare än ett special-PCIkort för felsökning. ;)

 

| Noisekiller |

Moderator för Hårdvara - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jovisst kan det vara jobbigt, men jag tycker att det kunde vara bra att veta hur man gör, nu är det inte ett dyrt mobo men nån gång så kanske man har ett som är dyrt och då kanske det kan vara värt att kunna mäta upp det.

Jaså säger du det!, jag är väl lite alltför kunskapstörstig i att kunna mycket om datorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...