Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasig hårdvara?


Jarlo

Rekommendera Poster

Skall försöka att fatta mig kort.

 

Började med att en hårddisken krånglade. Efter ett par omstarter kom det upp att det saknades en systemfil. Skulle sedan reparera installationen, men det fungerade ej. Fick istället formatra disken. Vid formateringen avbröts den. Sedan gick den inte att hitta i bios inställningarna. Körde ett program för att kolla disken, men det gick ej att genomföra. Ok, köpte en ny disk.

 

Nu gick det att installera OS. För att lägga till drivrutinerna använde jag Sisof Sandra för att kolla upp alla komponenter. Jag installerade ett par drivrutiner. Men nu så startar den bara om hela tiden innan man kommer till inloggningen. En gång fick jag upp IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Läste att det har ngt med hårdvaran att göra. Jag har testat att flytta jumprarna och göra en CMOS. Inget hjälper! Har kopplat ur så många komponeter som möjligt, men felet är fortfarande kvar.

 

Allt detta kan väl inte hända bara för att man byter en HDD?

Kan det vara så att det va ngt fel från början på CPU elle moderkortet?

Vilken är det troligast som är trasig?

 

Vore tacksam för svar!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Tunna har svar och länkar i den här tråden:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=708401#711468

 

Ganska vanligt problem. Söker du på Eforum, så hittar du massor av trådar som behandlar ämnet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...