Just nu i M3-nätverket
Jump to content

MySQL Argument problem!

EclipZ

Recommended Posts

Hejsan!

Tänkte kolla lite med er här inne angående mitt problem. Jag är inte så djupt inne i PHP & MySQL ännu. Men jag är på god väg :)

Jag fick detta fel meddelande igår natt när jag satt och koda.

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in/home/customers/549/mysite/www-root/newstyle/system/head.php on line 17

Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/customers/549/mysite/www-root/newstyle/system/head.php on line 2

Någon som har en förklaring på varför det är så här, samt hur jag åtgärdar det?

// Tack på förhand - David Lindgren

Precis som felmeddelandet säger så skickar du inte med nåt korrekt MySQL-resultat. Gissningsvis är det för att du har nåt fel på SQL-satsen som du använder för att skapa MySQL-resultatet (med mysql_query()) men det är omöjligt att säga utan att veta mer om din kod.

Om det är fel på SQL-raden kan du titta på SQL-felet som genereras genom att lägga till or print(mysql_error()) efter mysql_query-anropet.

Om du ser vad felet är på SQL-queryt är det bara att ändra det och testa igen.

Om SQL-queryt är rätt, men ändå genererar ett fel kan det vara så att du tappat anslutningen till databasen, kör då bara en mysql_connect() innan queryt.

Hoppas att detta hjälper!

// Jonas

PS. Om du vill ha hjälp med sådanahär problem i framtiden kan det ju vara bra om du skickar in lite mer av koden. DS.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...