Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DC++ problem


hjaerter

Rekommendera Poster

sökfuntionen i min dc++ 0.674 fungerar inte. jag kommer in på hubbar osv men jag kan inte söka, ladda ner och ingen kan ladda ner från mig. jag har använt dc++ förut så jag vet hur den funkar å så, men just nu har det blivit tjorv. kan det bero på en brandvägg som jag har? "windows-brandväggen" eller vad den kallas, som jag tog ner med windows update. HJÄLP!! hur ska jag göra??!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

OM du frågar inne hubben får du antagligen bättre hjälp men vad jag vet så finns det två saker som kan få fram det problem du har nu.

1. Brandväggen, testa att inaktivera den, om det fungerar då så är nånting felkonfiguerat i din brandvägg.

2. Du har skrivit in fel ip-address i active rutan i dc. gå in på http://www.whatsmyip.com och skriv in den ip du får där.

 

//Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Det är WindowsBrandväggen som stoppar Dc++. Gå till Kontrollpanelen och klicka på "Windows-brandväggen. Här väljer du fliken "Undantag". Klicka på "Lägg till program" och välj Dc++. Sen klickar du på "Lägg till port". Under namn så skriver du Dc++ och under port så skriver du 1412.

 

Sen så borde allt funka. Jag använder inte Windows brandvägg själv, så jag har inte kollat att mitt tips funkar.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, jo men den har ju som fungerat förut. ip-adressen har jag aldrig skrivit in där, någonsin och det har funkat ändå. men jag testade iaf att skriva in den jag har, men det blev ingen skillnad. testade det där med brandväggen också, funkar ej..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag testade utan någon förändring. jag testade också i passivt läge, och då funkade det. hur gör jag för att fixa till aktivt, så det funkar? har hört att passivt läge inte är så bra? eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne det är inte så bra då kan du bara tanka från activa användare.

 

Men måste du ha Windows brandväggen på da?

Annars får du mixtra lite till är det säker att du använder port 1412? Du ska använder någon annan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har faktiskt ingen som helst aning när det gäller portar osv.. prövade också att stänga av brandväggen men det hjälpte inte. att använda passivt läge, medför det några säkerhetsrisker eller är det bara så att jag inte kan tanka från några andra än dom aktiva?

 

[inlägget ändrat 2005-05-28 23:37:12 av hjaerter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej

Då är det inte den som blockerar har du router då måste du öppna portar i den med :>

 

BTW du väljer port där du skriver in ipit.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!!

 

Se bifogad bild.

 

Mvh Thomas

 

[bild bifogad 2005-05-29 23:35:40 av Thomas1]

716008_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för den bifogade bilden å så..

men inte för att verka tjatig så: det är inte brandväggens fel eftersom jag har stängt av den ett flertal gånger, och jag har även testat med ip + portar!

 

(nu har denna tråd plötsligt hamnat i fel kategori) :(

[inlägget ändrat 2005-05-30 21:26:37 av hjaerter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...