Pmatt Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Hej Har en konsult som skall komma åt en server i vår domän för att fixa lite med en programvara som vi använder där. Han skall göra detta via VPN, men jag vill inte att han skall kunna kunna logga in på någon annan server än just den han skall komma åt. Hur gör jag detta smidigast? Tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo L Sjevik Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Använder du Microsoft VPN (PPTP) räcker det med att skapa ett lokalt konto på den specifika servern, då kan han inte logga in nån annanstans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pmatt Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 JAvisst, naturligtvis. Jag skapar en vanlig användare i AD:t. Som vanlig användare kan man ju inte logga in mot servern, lägger till honom i lokal admin på servern så kan han bara logga in mot den servern. Tackar så mycket MVH/Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.