Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst nätverk - en svårknäckt nöt


quizz_kid

Rekommendera Poster

jag har problem med mitt trådlösa nätverk. har en Netgear-router och en bärbar HP notebook med integrerat trådlöst nätverk. jag vet inte var jag skall börja, men jag har haft kontakt med 2 killar som kan nätverk, och ingen har kunnat lösa detta. är tacksam för all hjälp. att försöka hjälpa mig genom att posta här på forumet kommer inte ge resultat. det är direkt hjälp som gäller, msn eller liknande. om nån vänlig själ har någon timma över framöver så ta gärna och adda mig i msn. jag är alltid online kvällstid och har nån lite tid över skulle jag bli överlycklig. snälla hjälp mig.

 

för er som gillar svårknäckta nötter är detta en utmaning, det vill jag lova.

 

[inlägget ändrat 2005-05-25 00:28:07 av quizz_kid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du laddat ner dom senaste uppdateringarna från intel?

för mig spökade det dom f*n först, men efter att ha laddat ner intels egna wlan program och dom senaste uppdaterinngarna så har det funkat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöten blir ju inte lättare att knäcka om du inte berättar vad som strular..

 

Funkar det inte alls eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, kortfattat:

 

* ipconfig /all >

 

trådlöst: mediet ät frånkopplat

beskrivning: broadcom 802.11b/g WLAN

fysisk adress: 00-90-4b-AA-8F-E6

 

 

* i fältet under "visa tillgängliga trådlösa nätverk" skall det dyka upp objekt(nätverk), men istället får jag upp ett meddelande som lyder:

"det går inte att konfig. den här trådl. ansl.

om du har annan programvara för att konfig. den här trådl. ansl. bör du använda den programvaran. om du vill använda windows för att konfig. den här trådl. ansl. kan du starta tjänsten wireless zerp config. blabla..."

 

 

* trådlös nätverksanslutning står som "inte ansluten".

 

 

* "den här enheten fungerar korrekt."

 

 

* i fönstret "egenskaper för trådl. nätverksansl." ska det finnas tre flikar, hos mig finns det bara två st: allmänt och avancerat.

 

 

* "WLAN: på"

 

 

* lampan för trådlöst på router lyser konstant.

 

 

* det går inte att "reparera den här ansl."

 

 

 

det här säger kanske inte så mycke, men jag har testat det mesta nu och börjar ledsna. tar helst hjälp över msn som sagt, blir lite lättare då.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat hos HP om det finns nyare drivrutiner, anvisningar, annan programvara att ladda hem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något man ser direkt är att windows egna hanterare är disablat i systemet. Det innebär att HP säkert har skickat med ett eget program för att hantera det trådlösa kortet. Leta upp det så kommer du säkert att hitta din netgear router i den listan som dyker upp. I ruter är det ju bra om du skriver in en lämplig SSID så du vet vilket av alla trådlösa närverk som är ditt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, kortfattat:

 

* ipconfig /all >

 

trådlöst: mediet ät frånkopplat

beskrivning: broadcom 802.11b/g WLAN

fysisk adress: 00-90-4b-AA-8F-E6

 

Beror på att du inte är ansluten till Routern

 

* i fältet under "visa tillgängliga trådlösa nätverk" skall det dyka upp objekt(nätverk), men istället får jag upp ett meddelande som lyder:

"det går inte att konfig. den här trådl. ansl.

om du har annan programvara för att konfig. den här trådl. ansl. bör du använda den programvaran. om du vill använda windows för att konfig. den här trådl. ansl. kan du starta tjänsten wireless zerp config. blabla..."

 

Du kan prova med att dra igång Windows egna hanterare för trådlösa nätverk: Ställ dig på Den här Datorn/Högerklicka och välj Hantera/Expandera Tjänster och Progran/klicka på tjänster/Leta upp Windows Zero Conf.../Dubbelkclicka på den/Välj Automatiskt under startmetod/Klicka Verkställ/Klicka på Starta/Klicka på OK.

 

 

* trådlös nätverksanslutning står som "inte ansluten".

 

Ja, eftersom du inte är ansluten till Routern

 

 

* "den här enheten fungerar korrekt."

 

Bra då verkar det finns drivrutiner till nätverkskortet

 

 

* i fönstret "egenskaper för trådl. nätverksansl." ska det finnas tre flikar, hos mig finns det bara två st: allmänt och avancerat.

 

Bör finnas 3 nu om du har startat Windows Zero Conf...

 

 

* "WLAN: på"

 

Var hittade du detta, men det låter ju bra

 

 

* lampan för trådlöst på router lyser konstant.

 

Verkar också OK då är nog kortet ingång.

 

* det går inte att "reparera den här ansl."

 

För det krävs att du är ansluten till Routern och kan få en IP adress av den.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...