Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med trådlöst


Ylva2

Rekommendera Poster

Har precis skaffat mig ett trådlöst nätverk, kan typ ingenting om det. Just nu har jag två datorer inkopplade, en via kabel direkt till routern och en trådlös. Fungerar att surfa på bägge men det är bara en av dom som hittar den andra i nätverket. På den trådlösa datorn visas ingenting när jag väljer nätverksplatser, inte ens den aktuella. Har win XP på bägge, Linksys Wireless modem o router. Tycker jag har gjort samma inställningar på datorerna. Samma arbgrupp, olika namn, ställt in Panda virus på att tillåta ip adresserna. Men det fungerar inte ändå! Tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma användarnamn och lösenord på båda?

Se efter att exakt samma protokoll mm är inställt under nätverksanslutningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med anvnamn o lösen? vart? Det är olika namn på datorerna men samma arbetsgrupp. Kan det vara nått i routern, nån inställning, eftersom det är problem med den trådlösa och inte med den som sitter direkt till routern.

Protokollen är lika, har samma inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användarnamn, det namn som man loggar in som i Windows, kallas även konto. Ibland funkar nätverk bättre om man har samma inloggningsnamn och lösenord, ibland behövs det inte.

 

Temporärt så kan du ju se om det hjälper att stänga av Panda helt och hållet också.

 

Det finns många trådar om nätverk som inte fungerar fast internet fungerar, om du söker i Eforum så kan du säkert hitta andra tips också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, ska testa! Har en win inloggning på den ena, den som allt funkar på och på den andra har jag ingen inloggning. Ska fixa det, med samma uppgifter.

Tack för tipsen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...