Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

JAP - någon provat programmet?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Funderar på det här programmet:

http://anon.inf.tu-dresden.de/index_en.html

 

Det ska tydligen dölja IP-numret utåt. Jag blir då mer anonym än annars, men vad blir följdeffekterna? Blir det strul med sidor på internet?

 

Har haft frågan uppe tidigare, och då tipsades det om liknande sidor som erbjöd webbaserad proxy. Då blir jag också anonym. Ingen ljusskygg typ kan spåra mitt IP-nummer någonstans. Det enda som syns är proxyn.

 

Är förstås nyfiken på biverkningarna. Alltså vad det får för följder för mitt surfande. Slutar program och internetsidor att fungera normalt?

 

Dumma frågor kanske, men jag är lite osäker. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat. Det går ytterst segt att surfa. När jag testade så blev man kopplad till en server på ett universitet i Magdeburg (det ligger väl i f.d Östtyskland). Det fanns även andra servrar att välja på men det var inte alla som fungerade. Har för mig att Magdeburg var en av få som funkade.

 

Ibland fungerade det inte alls och programmet var inte direkt användarvänligt.

 

Det kan väl vara något att testa om man någon gång vill vara anonym men man sitter inte och surfar och laddar ner dagligen, det går för sakta.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Det kan väl vara något att testa om man någon gång vill vara anonym men man sitter inte och surfar och laddar ner dagligen, det går för sakta.

 

Misstänkte nästan det. :-)

 

Av den anledningen ville jag inte prova innan jag frågat. JAP är dessutom en testversion, som du efter en begränsad tid måste köpa.

 

Så tro inte att det är ett freeware.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett tips på ett till dig Stefan.

 

Hämta hem Netinfo. Det är ett program för att kolla upp IP-adresser, ping, trace etc. Whois går oehört snabbt med det här programmet. Man har info på bara några sekunder. Det har man inte om man går in online på nätet där det finns olika tjänster.

 

Det här är shareware som fungerar så länge man orkar klicka bort en ruta med OK varje gång man startar programmet. Det gäller i alla fall min version som är gammal (5.3).

 

http://netinfo.tsarfin.com/

 

 

Det här programmet har inget att göra med JAP, bara ett tips på program som jag tror kan intressera dig.

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-26 22:07:52 av znej]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tack för tipset, znej!

 

Poäng, för det. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen, Stefan! Ha en bra helg.

 

Jag har ett tips på ett till dig Stefan.

 

Ibland skriver man för snabbt. Bättre: "Jag har tips på ett program till dig Stefan."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...