Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Du lever kvar i en superdator


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Aja, nu går det väl ändå till överdrift:

http://www.idg.se/ArticlePages/200505/23/20050523173340_NOK/20050523173340_NOK.dbp.asp

 

År 2050 kommer det exempelvis att vara möjligt att lagra ditt sinne i en superdator, om du har råd vill säga, och på så sätt leva vidare. Har du mindre pengar så dröjer det längre, kanske till 2075 eller 2080, tror den 44-årige Ian Pearson.

 

Räcker det inte att de religiösa tror att den döde lever på "andra sidan"?

 

Snart är det väl dags för en multimedia gravsten, som de har i USA, vill jag minnas. Där en eller flera filmer spelas upp med den döde.

 

http://pcforalla.idg.se/ArticlePages/200407/09/20040709122201_PFA684/20040709122201_PFA684.dbp.asp

 

En amerikansk uppfinnare har sökt patent på en gravsten med inbyggd LCD-skärm där videomeddelanden från den avlidne ska kunna spelas upp.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan variant är ju att hålla kontakt med de döda.

Ett företag, japanskt tror jag, har tagit fram en mobiltelefon som är tänkt att läggas med i kistan. Den ska visst tåla det mesta, och batteriet skulle räcka lääänge ....

 

//Peter

"Endast döda fiskar följer strömmen!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Något annat groteskt jag läste var någon som lät sig kamerabevakas i kistan när denne begravdes. Sedan var det fritt fram för folk att gå in på kamerans sida och bevaka det som hände i kistan och den döde.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
Något annat groteskt jag läste var någon som lät sig kamerabevakas i kistan när denne begravdes. Sedan var det fritt fram för folk att gå in på kamerans sida och bevaka det som hände i kistan och den döde

 

Detta kanske möjligen kan ha varit en f.d så kallad doku-kändis som på detta lite speciella sätt ville avsluta det hela med "den ultimata dokusåpan".

 

ha de

amos

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Detta kanske möjligen kan ha varit en f.d så kallad doku-kändis som på detta lite speciella sätt ville avsluta det hela med "den ultimata dokusåpan".

 

Jag fick en länk dit som ett surftips i ett av FNA:s nyhetsbrev. Tyvärr har jag inte nyhetsbrevet kvar eller länken. Tror inte det varit lämpligt här heller för känsliga personer.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
Tyvärr har jag inte nyhetsbrevet kvar eller länken. Tror inte det varit lämpligt här heller för känsliga personer.

 

Du har säkert rätt, den länken klarar vi oss nog bäst utan.

Verkligen en helsjuk idé.

 

ha de

amos

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-24 19:37:54 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...