Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låser sig?


@dy

Rekommendera Poster

Hej jag har fått ett problem. Datorn låser sig med jämna mellanrum när nätverkssladden är i. Om jag inte har nätverkssladden i så fungerar datorn perfekt men som sagt, när sladden är i så kan den låsa sig antingen inom 1 minut från start eller ända till många timmar efter starten, men den låser sig garanterat någon gång. När Sladden är urdragen fungerar den perfekt, och det kan även vara så att jag sätter i nätverkssladden efter en halvtimmes körning och då fungerar datorn länge.

 

Så vad är det för fel?

Går det att åtgärda med att sätta i ett extra nätverkskort eftersom jag använder det inbyggda på moderkortet.

 

I så fall, vad ska man köpa för nätverkskort? Spelar det någon roll så länge det är minst 10/100 (det har jag fattat). Det finns juh från 89kr på Elgiganten till närmare 200kr. Är de dyrare bättre?

 

Är det i såfall bara att plugga in o köra eller måste det konfigureras o krångla?

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle du leta efter om det finns någon uppdatering till moderkortets BIOS. Se om det innehåller några rättningar för ethernet delen av kortet och i så fall datera upp BIOS.

 

Jag använder själv ett 100 kr kort, funkar bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...