Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Usel 3D grafik - vad gör jag för fel


HannesHelander

Rekommendera Poster

HannesHelander

Hej!

 

Jag håller inte på och spelar så mycket spel men har precis satt ihop en dator till min son av diverse gamla delar som jag använt tidigare och som jag tycker borde kunna funka OK för spel för en 9-åring:

 

Athlon 1800+

Geforce Ti4200

756 MB RAM

Soundblaster Audigy

ASUS Via KT133A baserat moderkort

 

Jag har installerat Nvidias senaste drivrutiner och Via's gamla 4-in-1 drivrutiner. När jag testat att spela ex vis: Need for Speed Underground 2 så hackar maskinen som en galning och när jag kör dxdiag så stannar den nästan när den skall rendera Direct3D-kuben.

 

Uppenbarligen är det något fel man jag får inte till det på något sätt. Jag har försökt kolla i bios ifall det är något där men det ser ok ut (är dock inte bios proffs).

 

Ifall någon har några tips på hur jag får detta att fungera så vore jag utomordentligt tacksam.

 

Mvh

Hannes

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh ja du ett Ti4200 gör inga underverk i nya spel! Du får dra ner grafiken på absolut minimum skulle jag tro

 

Jag skulle iof testa en äldre version av detornator drivrutiner

här har du dom flesta versionerna!! http://www.guru3d.com

 

men det jag skulle kolla först är om du verkligen har DX9c installerad??

 

Installera Vias "Nyaste" 4in1 drivers

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&Type=1

 

men som sagt spela nya spel med ett sånt kort är döfött.Hackar till då och då med mitt Asus Ti4600 och en P4 på 3ghz och 1gig i ram,

 

testa och se om det blir bättre annars har jag ingen aning

 

En sak du defenetivt ska kolla är

 

Om processorn verkligen går i rätt speed,Amd,s processorer brukar skumt nog vara nerklockade när man köper dom.Så man får höja FSB,n själv.Kolla bara så allt ser rätt ut där annars kan jag tänka mig att du har problemet där

 

[inlägget ändrat 2005-05-23 12:09:25 av Keffo]

[inlägget ändrat 2005-05-23 12:10:38 av Keffo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HannesHelander

Hej!

 

Tack för ditt svar! Jo inte förväntade jag mig några underverk men att det skulle vara något sånär spelbart trodde jag nog ändå. Jag lutar nog fortfarande åt att det är något annat problem. Inte ens DXDIAG testen av Direct3D verkar fungera....

 

...det känns om om det är något med drivrutinerna och directX som spökar men jag hatr installerat de nyaste versionerna. Vet inte riktigt var jag skall starta - kan i och för sig installera om WinXP helt och hållet men det känns ju lite onödigt ifall det gpr att lösa på annat vis.

 

/Hannes

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...