Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte uppdatera Windows XP !!!


peter_nrk

Rekommendera Poster

 

Hjälp !!!

 

Finns det någon snäll och kunnig medmänniska som kan förbarma sig över mig och mitt problem ??

 

Jag har Windows XP, och när jag ska uppdatera windows får jag bara upp följande information:

 

Det gick inte att slutföra installationen av följande uppdateringar:

 

·Uppdatering för tjänsterna Background Intelligent Transfer Service (BITS) 2.0 och WinHTTP 5.1 (KB842773)

 

 

Då jag inte är speciellt kunnig på datorer så vore jag tacksam om Ni kunde beskriva väldigt ingående och lättförståligt hur jag ska gå till väga för att kunna lösa detta problem.

 

Mvh Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns 2 olika lösningar.

 

1. Om du har en priatnykel till din Windows och Microsoft har spärrat den. Då måste du byta nykel.

 

2. Om du har en riktig licens så kan du ringa till Microsoft och fråga vad som är galet. Där brukar man få bra svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om du har en priatnykel till din Windows och Microsoft har spärrat den. Då måste du byta nykel.

 

2. Om du har en riktig licens så kan du ringa till Microsoft och fråga vad som är galet. Där brukar man få bra svar.

 

Gör dom? spärrar alltså? det var väl bara sr1 det var akuellt på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm...

 

Piratnyckel ?

Antar att det skulle innebära att jag skulle ha ett "olagligt" Windows XP va ?

 

Det har jag inte. Men kan de se att jag har ett "olagligt" exemplar av Officepaket om jag ringer dem ???

 

Mvh Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nop... å dom bryr sig inte heller vanligen...

Kör du office uppdata ..tja kanske dom ser det men inte bryr dom sig. Inte om du är en privat person... Givetvis finns det en risk men... var lung du...

Är du företagare, har fler maskiner.. då bli det lite annat...

 

Vilka uppdateringa har du redan kört? vet du? Är det bara dessa två som inte fungerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, det är bara dessa uppdateringar som inte funkar.

 

Jag har uppdaterat Windows förr utan problem, men nu så stötte jag på patrull av någon anledning.

 

Så det är "bara"att ringa Microsoft och fråga vari problemet ligger ???

Du råkar inte ha något nummer ???

 

Mvh Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...