Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur ser man vilken stad som hemsidor är registrerade? Eller tvärtom... vilka hemsidor är registrerade på min stad..

MB

Recommended Posts

Hej.

Undrar om det finns något sätt som man kan se vilken stad hemsidor är registrerade på.

Fast inte genom att söka på hemsidenamnet, för det vet jag går, utan genom att söka på STAD.

Tacksam för snabbt svar.

M

Vad menar du med "vilken stad hemsidor är registrerade på"?

Jag gissar att du redan försökt att söka efter stadens namn på t ex Google?

Ja men exempelvis e-handelföretag osv. som inte är ortsanknutna mer än att de är registrerade här.

Om jag exempelvis söker på "lediga domäner" med någon sida jag redan vet finns, så kan jag ju se var den är registrerad. (Deras verkliga adress irl) Skulle vilja göra tvärtom och söka på "vilka hemsidor finns registrerade i min stad"...

Hoppas jag förklarar så det är förståligt nu...

M

Hmmm, du menar att söka på den information man skriver in när man registrerar domäner?

Jag vet då inte om nåt sätt att göra en sådan sökning på. Det blir alltmer vanligt att helt/delvis dölja den informationen för utomstående eller att göra det oåtkomligt på automatisk väg, t ex att för att få se den informationen måste man knappa in en kod som står i en bild man ser på skärmen eller liknande.

Trist..

Skulle verkligen vilja söka på det...

Tack för att du tog dig tid att svara iaf.

Ingen annan som vet hur jag kan göra?

M

En sida registrerad på en stad?

Ehh - jag sitter når ju mitt webbhotell från hela välden - på vilket sätt kan då en sida vara reggad mot en stad?

Om du menar var ägaren till sidan finns/bor, kanske den som betalar för sidan, så finns inte denna information i någon sökmotor normalt sett. Det är upp till den som skapat sidan att ange dessa data och sedan upp till dig att lita på dessa eller ej.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...