Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Siffra efter namnet?


Per Larsson

Rekommendera Poster

Per Larsson

Jag har nyligen upptäckt något konstigt som jag inte riktigt kan få klarhet i. Jag har nämligen fått en siffra efter mitt "nickname". Jag har, sålänge jag kan minnas, kallat mig för "Per Larsson" här i eForum, tills för bara ett par dagar sen, då jag fick en 3'a. Varför? Har 2 andra "Per Larsson" registrerat sig? Varför har de isåfall fått lägre siffror än mig?

 

Jag har givetvis testat att ta bort siffran, fast då ändrades den till en 2'a. Var kom den ifrån? Har någon av de andra avregistrerat sig? Borde det inte vara så att om någon registrerar sig med samma "nickname" som någon annan så borde väl den personen få en siffra efter sig, inte den som redan var registrerad?

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, detta är fullständigt sjukt. Jag grejjade med mina gamla inställningar. Hette rätt och slätt Jonas. Tyckte att jag skulle ändra detta till ovanstående, eftersom det är lite komiskt. Dock VILL JAG INTE HA NÅGON SIFFRA. Det går inte att få bort siffran, tyvärr, då jag prövade att döpa mig till "likijEIUyhfds". Nej, nej. Fram med en SABLA ETTA (1). Jag blir så förbannad på allt där jag inte själv får välja. F-N.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp.

Som ni ser har jag blivit Mats Hultgren1 helt plötsligt också. Jag har langat iväg ett meddelande till vår kära utvecklare och tydligen var det var i ett angränsande projekt där dubbelgångare inte var tillåtna.

Tyvärr smittade det av sig hos oss också.

Två saker:

1. Givetvis ska den som var först med sitt alias inte behöva ha någon siffra.

 

2. Vi korrigerar hanteringen med dem som fått onödiga siffror i sitt alias bara ni hör av er till oss.

 

Vi återkommer så snart vi fått bekräftat av Roland att han har korrigerat koden.

 

Under tiden: för att undvika onödig "siffersjuka", gå inte in och uppdatera era inställningar.

/Mvh Mats Hultgren (helst också utan 1)

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

Ja du Mats, jag ser att du har fixat ditt namn igen. :) Skulle du kunna tänka dig att fixa mitt med?

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

Det tål kanske att nämnas att jag klickade på "Besvara" som var på Mats inlägg, men trots det hamnade inlägget underst. Mycket skumt.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per, Rikard, Jonas.

Era namn är återhittade.

Slarva nu inte bort dem igen! :-)

 

Ja, den seriösa förklaringen har jag ju kommit med tidigare.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, angående ordningen på inläggen.

Vår lilla indexeringsmiddevit som håller reda på i vilken ordning inläggen kommit och vad som är svar på vad fick sig en törn vid överläggningen av den nya versionen.

Det upptäcktes och korrigerades i eftermiddags men ordningen på inlägg gjorda igår och fram till idag runt 16-blecket kan te sig litet konstig.

 

Men hanteringen av nya inlägg från grunden ska vara sjyssta.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Här är ännu en som fick en siffra efter sitt alias. Missade tyvärr din rekommendation om att undvika profiluppdateringar... :(

 

Så numera är jag StefanJohansson1. Inte riktigt vad jag tänkt mig...

 

Litar på att ni fixar det hela.

 

Vill oxå passa på att säga att även jag tycker den nya utformingen av eforum är hemskt svårnavigerad... Tidigare gick det snabbt att titta igenom de senaste inläggen i de forum som kändes mest intressanta. Nu får jag hela tiden känslan av att jag missat något alternativt att jag är allmänt vilse bland alla meddelanden.

 

Mvh Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten teori om detta med numret efter namnet.

 

När jag gick in för att verifiera mina inställningar för autoinloggning efter omgörningen så upptäckte jag att mitt lösenord var dubbelt så långt som det verkligen är. Så jag skrev helt enkelt om mitt lösenord igen och jag fick ingen etta efter mitt namn.

 

Så kan det vara så att databasen lägger in en etta därför att den tror att det är en ny användare istället för en befinlig, eftersom lösenordet är dubbelt???

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alias fixat.

Ska göra en översikt/guide över hanteringen i nya Eforum. Kan säkert vara till hjälp under en period.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he. Mitt lösenord var kortare än i verkligheten. Det var därför jag fingrade på det och fick etta efter mitt namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Petra.

Kopplingen mellan lösenordet och siffran efter namnet finns inte.

Fråga mig inte varför NT/Sqlserver dänger till med en massa extrastjärnor. Jag kan tänka mig att det är någon form av dubbelnitiskt säkerhetstänkande som gör att man inte ska få någon ledning av vad det är för lösenord ens om man ser antalet tecken.

 

En av dessa många spännande frågeställningar som utgör vår kära gamla IT-värld ... ;-)

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...