Host Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Jag tycker att idg borde ha en irc kanal som kunde fråga om support eller snacka om nyheter eller vad som helst Ingen som håller med mig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TicoRoman Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 IRC är ute. _________ TicoRoman - Anfall är bästa försvar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 Vad menar du ned det? Det är fortfarande ett bra program Link to comment Share on other sites More sharing options...
mushkin Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Javisst....varför inte! Undra vem man ska fråga om lov....någon boss här som vill uttala sig i frågan? // Mushkin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus_J Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Det finns ju en stor nackdel med en IRC-kanal och det är att man missar all historik och sökbarhet vilket enligt min åsikt är den största fördelen med eforum, den gigantiska supportdatabasen det har blivit. /Marcus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 mushkin skrev: Javisst....varför inte! Undra vem man ska fråga om lov....någon boss här som vill uttala sig i frågan? Erik Junesjö är tekniskt ansvarig och huvudmoderator på Eforum. Fråga honom om lov. Du har hans e-post adress i spalten till vänster på Eforums första sida. Hans namn är en blå länk där. Klicka på den så har du hans epostadress i ett nytt epostmeddelande. --- C:\Eforum\Stefan Eklinder>| "Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda." - Albert Einstein -->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 jo jag mena inte att det skulle ersätta forumet mer att det skulle va ett komplement för snabb frågor och så. Och det är väll inte helt omöjligt att logga en irc kanal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus_J Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 jo jag mena inte att det skulle ersätta forumet mer att det skulle va ett komplement för snabb frågor och så. Utan att säkert veta skulle jag tro att majoriteten av dom snabba frågorna redan finns svar på om man söker på eforum. Och det är väll inte helt omöjligt att logga en irc kanal? Nej absolut inte men att göra något vettigt av loggarna är nog desto svårare /Marcus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mushkin Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Tar du tag i det då carahr? Maila till bossen...sätt upp kanalen...så kan du bli kanalskötare där sen! :-) // Mushkin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 Hehe jo det kanske ja borde men jag är ingen hejare på irc och jag vet inte om jag är rätt person för jobbet [inlägget ändrat 2005-05-22 20:20:25 av carahr] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshi Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 http://www.bash.org/ kanske inte en "log" men ganska kul läsning om man inte har något bättre att göra. http://www.bash.org/?142934 http://www.bash.org/?125283 /T Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Andersson Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Använder man IRC fortfarande? Trodde det var ett 90-tals-fenomen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted May 23, 2005 Author Share Posted May 23, 2005 Då trodde du fel det används mycket i gamingvärlden [inlägget ändrat 2005-05-23 13:54:04 av carahr] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted May 31, 2005 Author Share Posted May 31, 2005 ville inte idg göra eller någon annan? själv kan jag inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.