Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel vid formatering


kalf

Rekommendera Poster

Hej det är så att jag håller på med ett dator bygge och skall då köra in windows multimedia center edition 2004. Jag har för närvarande Suse Linux på datorn. Det som händer är. Jag bootar datorn med skivan i och allting kommer upp och laddas, men presis innan den skall starta skälva instalationen så kommer ett felmedelande upp.

 

"A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

 

Is this the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

 

The BIOS in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor or visit http://www.hardware-update.com/ for an updated BIOS. If you are unable to obtain an updated BIOS or the latest BIOS supplied by your vendor is not ACPI compliant, you can turn off SCPI mode during text mode setup. To do this, simply pres F7 key when you are promted to instakk storage drivers. The system will not notyfy you that the F7 was pressd - it will silently disable ACPI and allow you to continue yor insalation.

 

Technical information:

*** STOP: 0x000000A5 (0x00000002,0x81BB07B8,0xE104B5D8,0x81BB0CA8)"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har för närvarande Suse Linux på datorn. Det som händer är. Jag bootar datorn med skivan i och allting kommer upp och laddas, men presis innan den skall starta skälva instalationen så kommer ett felmedelande upp.

 

Har du "dödat" Linux filsystem?

För att kunna köra in Windows måste du ha FAT eller NTFS.

 

Har för mig att det tipsats om Killdisk för det:

http://www.killdisk.com/

 

Technical information:

*** STOP: 0x000000A5

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314830

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

[inlägget ändrat 2005-05-22 16:11:46 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur "dödar" man linux då?

 

Och jag har tryckt F7 när det står något med ACPI, men det hjälpte inte, eller var det något annat du menade med den länken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
kalf skrev:

Hur "dödar" man linux då?

 

Det var en bra fråga. Jag har inte praktiserat det där, men läst några tips om Killdisk. Länkade till det programmet överst i mitt första inlägg.

 

Här en tråd där det tipsas om Killdisk till en disk där Linux tidigare installerats:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=706095#706111

 

Killdisk tycks lyckats där. :-)

 

Och jag har tryckt F7 när det står något med ACPI, men det hjälpte inte, eller var det något annat du menade med den länken?

 

MS-länken syftade på STOP-felet du får.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-22 16:17:19 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...