Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns det nåt program som kan höja volymen innan det kommer till ljud-kortet?


Henrik30000

Rekommendera Poster

Henrik30000

Finns det nåt program som kan höja volymen innan det kommer till ljud-kortet?

 

Det är så att mina småsyskons dator verkar ha ett väldigt svagt ljudkort eller nåt, alla ljudinställningar är satta på max, men låter fortfarande väldigt lite... på inloggningsljudet har jag gått in med inspelaren och höjt volymen så att det blev ganska okej, kanske finns nåt program som kan göra det automatisk, live?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Det är inte så att högtalarna kommer ifrån en "märkesdator" och dom inte har någon externströmkälla? För mig är det det troligaste "felet", hade själv ett par compaqhögtalare som lät bra i den compaq jag fick dom till men som lät väldigt lågt när jag kopplade in dom i ett vanligt ljudkort istället för compaqs inbyggda.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik30000

högtalaren har jag "byggt" själv, kopplade på en kontakt på en lös högtalare, men den har ju ingen extern strömkälla, men det kan jag nog inte fixa i vilket fall som helst...

 

Och nu var det inte så att jag ville lösa problemet på högtalaren, utan att få reda på nåt program som kan höja volymen...

 

men tack ändå...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att du har låg volym då? :)

Är du säker på att det inte är så att ljudkortet går på max redan men att du saknar lämplig drivning av högtalaren...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik30000

vadå drivning?

 

Om det du säger skulle betyda att det inte går att få högre så har du fel, jag har höjt volymen på "The Microsoft Sound.wav" så att det blev högre inloggningsljud utan problem.

 

Om det är nåt annat är jag nog inte intresserad, jag kan nog inte ändra så mycket mer på det tekniska på den, medans nån mjukvara skulle kunnat lösa problemet direkt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...