Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Warning!


svehwa

Rekommendera Poster

Precis när datorn startar upp syns en mycket kort stund en massa vit text på svart botten. Med röd text och stora bokstäver står det även: "WARNING POWER CONNECTORS CURRENTLY AS 20 PINS WARNING" Vad betyder detta? Tacksam för om någon kan förklara detta/Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta, men kanske ett snabbt svar premieras, säger jag at tjag misstänker att ditt grafikkort varnar för att det inte får tillräckligt med ström för att kunna arbeta i full hastighet. Vad har du för grafikkort? Finsn där en strömkontakt på kortet som ej är ansluten? Anslut denna!

 

Och som sista ord:

Ny varning? vad har du gjort för att få upp denna? Har datorn fungerat tidigare utan denna varing?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt datorn begagnad för ca 1 månad sedan och det har nog(?) stått så hela tiden. Märker inget fel./Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

Ser ut som att alla strömsladdar inte är inkopplade till moderkortet, är bara där jag vet att man har 20 Pin strömkontakt, beroende hur pass modern datorn är så är det antingen så att det finns en separat 4 pin kontakt någonstans på moderkortet eller om den är nyare så är det ytterliggare 4 pin på den "stora" kontakten dvs en 24 pin kontakt. Antagligen är det fall 1, leta reda på 4 pin kontakten på moderkortet, brukar vara i närheten av processorn, och hitta motsvarande kontakt från nätaggregatet och stoppa i den så ska felmeddelandet försvinna.

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...