Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ms-dos på diskett ?


prM

Rekommendera Poster

Jag skulle behöva ms-dos installationsdiskett(er?).

Vet egentligen inte riktigt vad jag behöver men det ska va till win 3.1.

Det går i alla fall inte med den version av dos som finns i w95osr2,5 för jag får bara medelande om att jag startat med en felaktig dos version.

 

Nån som vet mer om det hela ?

 

Finns det nån vänlig själ som har disketterna får du gärna ftp:a upp dem på:

ftp://msdos:dos@users1.50megs.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Det du ber om är olagligt.

DOS-versionen du behöver är 6.22 eller tidigare.

 

med vänliga

 

Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja jag har ju lagt så mycket pengar på Bill redan tycker jag.Har köpt både w95osr2.5 och w98uppg. så då tycker jag han kan bjuda på nån gammal ms-dos version.... ;-)

Skämt åsido men vet du vilken version får man med w95osr2.5 ?Det äldsta jag har här.

Får medelande om att den är inkompatibel i varje fall om jag försöker den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Må så vara, men det är likförbenat olagligt... ;)

 

W98 torde leveras med 7.0, men det kan du kontrollera själv genom att skriva "ver" i en kommandoprompt. :)

 

med vänliga

 

Rikard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl inte va så känslig alltid ?

Dessutom funkar inte det där med att skriva ver i dosprompten för då får jag bara w98 versionen inte dosversionen(4.10.2222).

Det går kanske om jag startar om i dos eller nåt men det kvittar det är fel version i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det verkligen är olagligt ? 6.22 är en så gammal version så den säljs inte längre. Microsoft lär inte bry sig iaf.

Jag tror att jag kan ha gamla ms-dos disketter liggande nånstans, om jag hittar de kan jag ladda upp dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det tror inte jag heller.

Har du dem och har lust så lägg upp dem.

Är det nåt smått du letar efter så kanske jag kan ordna det som en gentjänst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Jo! Det är olagligt!

Skärpning nu!

Gör jämförelsen, har jag rättighet att ladda hem en mp3-fil bara för att skivan inte säljs längre?

 

med vänliga

 

Rikard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ja ja.....

Ska jag ringa till Bill och fråga om han har nån gammal diskett över istället tycker du.

Är nog inte helt lätt att köpa tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

För övrigt:

 

Jag föreslår att herrarna läser det finstilta och då särskilt punkt 8 under "Vett och etikett". (se //eforum.idg.se/finstilt.asp )

 

med vänliga

 

 

Rikard

"moralgubben"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är tur vi har dig Rikard !

Hur skulle det annars sett ut här i datorvärlden?

Förmodligen skulle det finnas hur mycket warez och mp3:or som helst på internet ....

Är det inte dags att gå och lägga sig nu för dig ?

 

Med vänliga....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tydligen slarvat bort de gamla dos-disketterna, men har kollat runt lite på nätet och hittade IBM-dos här: http://members.xoom.com/_XMCM/abangamezz/os/dos321.zip det bör funka tillsammans med win3.1.

Ett tips är också http://www.freedos.org/ där finns en laglig gratisversion av dos (så blir moralkillen Rikard glad...), den kan kanske funka med Win 3.1

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för intresset men det funkar tyvärr inte.

Är kanske en för gammal version ?

Står att jag måste köra installationen från en floppy disk(vilket jag gör).

Kanske krävs en sån där gammal 720 kb disk eller hur stora dem nu var.

Men tack ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ms-dos 6.22 till sist efter mycket letande.

Är det nån annan som är intresserad så posta ett inlägg här så ska jag maila adressen till er.

Det är väl bäst att inte posta den här ifall någon får ont av det.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Henrik Jacobsson

Komma bara ihåg att det du behöver ät BOOT bara disketter och då går det inte att lägga in filerna med t.ex copy *.* a: - du måste använda diskcopy eller nåt sånt om ingen kan göra .img filer av diskarna åt dig

 

/ Jacobsson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt ordnat det hela för ett tag sen men tack ändå.Annars går det kanske att formatera en diskett med bara systemfiler under w98 och sen byta ut filerna mot modell äldre men jag vet inte säkert där.

Lite krångligt var det med för man var tvungen att döpa disketterna till exakt rätt namn annars skulle det inte funka.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jag är mycket intresserad, skicka gärna adress eller filer till hawe@bigfoot.com

 

Oh shit, detta är ju olgagligt... ja visst men hade inte warez och andra små olagligheter funnits hade inga hackers och andra underground-filurer funnits och då hade inte datorer varit vad de är idag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...